هشت واحد مرغداری خراسان شمالی تجهیز و نوسازی شد

هشت واحد مرغداری خراسان شمالی تجهیز و نوسازی شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از تجهیز و نوسازی، هشت واحد مرغداری در سطح این استان با ظرفیت 150 هزار قطعه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، علیرضا توسلی‌نیا کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری در واحدهای تولیدی را از اولویت‌های کاری این معاونت برشمرد و اظهار داشت: تغییر سیستم‌های گرمایشی مرغداری‌ها سبب کاهش حداقل 35 درصدی مصرف سوخت ‌گازوئیل‌ در واحدها خواهد شد.
وی افزود: علاوه بر این از جمله مزایای تجهیز و نوسازی واحدهای مرغداری، کاهش مصرف دارو و آنتی‌بیوتیک، بهبود راندمان تولید، افزایش گوشت تولیدی، کاهش حادثه آتش‌سوزی و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: پیش از این مصرف سوخت در واحدهای مرغداری به دلیل استفاده از بخاری و هیترهای ‌مستعمل‌ و سایر سیستم‌های گرم کننده متفرقه بسیار بالا بوده است که این امر موجب زیان اقتصاد ملی و بالا رفتن هزینه‌های تولید نیز می‌شود.
وی گفت: تغییر سیستم‌های آبخوری، دان‌خوری، تهویه و گرمایش، علاوه بر کاهش هزینه‌های تمام شده‌ سبب افزایش تراکم جوجه‌ریزی و تولید 33 کیلوگرم مرغ زنده از هر مترمربع سالن‌های پرورشی خواهد شد.
توسلی‌نیا تصریح کرد: در همین راستا برای تجهیز هشت واحد از مرغداری‌های استان با ظرفیت 150 هزار قطعه، پنج هزار و 366 میلیون ریال از محل تسهیلات کمک‌های فنی اعتباری بانک کشاورزی به‌ صورت مشارکتی به مرغداران اختصاص یافته است.
برپایه این خبر، سالانه بیش از هفت هزار تن گوشت مرغ در استان خراسان شمالی تولید می‌شود و دارای 67 واحد پرورش مرغ گوشتی است.

 
کلمات کلیدی تاسیسات و تجهیزات
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com