هزینه های تولید گوشت مرغ ماه رمضان، برای مرغداران کاهش یافته است

هزینه های تولید گوشت مرغ ماه رمضان، برای مرغداران کاهش یافته است
رئیس انجمن تولید‌کنندگان جوجه یکروزه اعلام کرد: قیمت خرید جوجه یکروزه طی یک ماهه‌ی اخیر به دلیل افزایش قیمت دان مرغ و همچنین پایین‌بودن قیمت گوشت مرغ در بازار مصرف به نصف کاهش یافته است که ادامه‌ی این روند صنعت مرغ مادر و خودکفایی در تولید گوشت مرغ را به مخاطره می‌اندازد.
حسن مهربانی‌یگانه با اشاره به این‌که قیمت جوجه یکروزه برای پرورش براساس عرضه و تقاضای بازار است، گفت: طی مدت اخیر به دلیل افزایش هزینه‌های تولید، تولید‌کنندگان مرغ گوشتی رغبتی برای خرید جوجه یکروزه نداشتند، لذا قیمت با افت شدید مواجه شد.
مهربانی با بیان این‌که جوجه‌ریزی برای ماه رمضان به اتمام رسیده است، گفت: هر قطعه جوجه خریداری شده برای پرورش و عرضه‌ی گوشت آن در ماه رمضان 400 تا 700 تومان خریداری شد که نازل‌ترین قیمت طی یکی – دو سال اخیر بوده است، لذا هزینه‌های تولید مرغداران گوشتی برای تولید گوشت مرغ را کاهش می‌دهد.
به گفته‌ی رئیس انجمن تولید‌کنندگان جوجه یکروزه قیمت هر قطعه جوجه تا یک ماه قبل هزار و 150 تومان بوده که اکنون به 500 تومان کاهش یافته است.
وی درباره‌ی عرضه جوجه یکروزه در بورس کالا اظهار کرد: با توجه به فراهم‌نبودن شرایط عرضه در بورس از سوی تولید‌کنندگان و بورس کالا و نبود سطح فرهنگ در این زمینه بعید است که جوجه یکروزه به زودی در بورس کالا عرضه شود.
مهربانی تصریح کرد: هنوز امکانات مناسب برای عرضه‌ی کالاهایی همچون ذرت و سویا وجود ندارد و عرضه آنها در بورس با مشکل مواجه است، چگونه می‌توان انتظار داشت جوجه یکروزه در بورس عرضه شود. هنوز فرهنگسازی برای عرضه‌ی جوجه یکروزه در بورس صورت نگرفته است.
وی با استقبال از فراهم شدن امکانات برای عرضه‌ی جوجه در بورس کالا اظهار کرد: با ورود جوجه به بازار بورس قیمت‌ها کاملا رقابتی و شفاف خواهد شد.
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار مازندران گفت : ۹۰/۰۴/۱۸

    آقای بالصطلاح رئیس جوجه داران آیا قیمت تمام شده مرغ همین قیمت جوجه است
    به موازات کاهش قیمت جوجه چقدر قیمت ذرت و سویا و سایر اقلام مثل روغن و مکمل و ... بالا رفته. معلومه که پایین اومدن قیمت جوجه خیلی به شما صدمه زده که دوست دارید با این نظرات غیر کارشناسی زمینه را برای صدمه زدن به مرغداران گوشتی را هم فراهم کنید. واقعا که

    پاسخ...
  •  

    مرغداری از شمال غرب گفت : ۹۰/۰۴/۱۸

    برادر عزیز اگه جوجه ارزون شده عوضش دون اونقدری گرون شده که برای مرغدار گوشتی هیچی تهش نمونه

    پاسخ...
  •  

    ضرغامی مرغدار گوشتی گفت : ۹۰/۰۴/۱۸

    اقای ریس اولا قیمت جوجه حدود دو هفته است که به قیمت واقعی نزدیک شده.

    ثانیا شما که حساب قیمت گوشت مرغ ماه رمضان را برای مردم شرح می هید واز دو هفته ارزانی جوجه داد میزنی بفرمایید دو سال گذشته که خون مرغداران گوشتی را تو شبشه کردید جوجه را تا13000ریال به مرغدار بدبخت فروختید جرا ساکت بودی؟
    ایا به گفته شما جوجه باید 11500ریال باشد؟
    پس لطفا در ضمینه قیمت اطهار نظر نفرمایید

    پاسخ...
  •  

    احمد پور گفت : ۹۰/۰۴/۱۹

    هر چقدر توی 2 سال گذشته سودهای میلیاردی کردین بسه دیگه . کافیه . برای 7 پشت همه مرغ مادرها بسه . جوجه 400 تومنی رو 1400 تومن فروختید . الان هم که قیمت جوجه هنوز 100 تومن بالاتر از قیمت واقعی هست .

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com