هزینه تولید شیر با قیمت فروش آن هم‌خوانی ندارد

هزینه تولید شیر با قیمت فروش آن هم‌خوانی ندارد
محمدعلی اکبری اظهار داشت: اگر چه اخیرا قیمت شیر منطقی‌تر شده است اما هنوز هزینه تولید شیر با قیمت فروش آن هم‌خوانی ندارد. یکی از عوامل مهم هزینه بالای تمام شده شیر در گیلان، بالا بودن قیمت خوراک دام است.
وی افزود: با تزریق اسپرم‌های گاومیش ایتالیایی، تولید شیر گاو‌میش‌های استان از 7 کیلو به 20 کیلو افزایش می‌یابد. در شهرستان ماسال، 6 درصد شیر استان تولید می‌شود.
اکبری از اصلاح نژاد در 2 گله دام سبک این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب، این شهرستان یکی از بهترین مکان‌ها برای اصلاح نژاد دام است.
وی با بیان این‌که با افزایش گاومیش، شیر تولیدی در شهرستان افزایش می‌یابد، اظهار داشت: شیر گاومیش بسیار با کیفیت‌تر از شیر گاوهای معمولی است اما از آنجایی‌که مقدار آن کم است، برانیم با اصلاح نژاد، تولید آن را در هر گاومیش از 7 تا 9کیلو به 20 کیلو برسانیم.
احمد پوردرویش، مدیر جهاد کشاورزی ماسال نیز خاطرنشان کرد: پنیر محلی تهیه شده در این شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار است و ماسال رتبه نخست تولید پنیر سنتی را در گیلان دارد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر در کشورهایی مانند ایتالیا و اسپانیا، بهره‌های فراوانی از تولید پنیرهای محلی می‌برند اما به تولید این محصول در استان و کشور ما با وجود کیفیت‌ بالای آن، خوب پرداخته نمی‌شود.
پوردرویش افزود: در این شهرستان 35 تن جو برای خوراک 100 هزار راس دام میان دامداران ماسالی که به علت بارش برف، دامشان در خطر گرسنگی و تلف شدن قرار داشتند، توزیع شد. این شهرستان 120هزار راس دام دارد که 75 هزار راس آن دام سبک است.
دامداران ماسالی سالانه حدود 15 هزار تن شیر و 2200 تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com