هزینه تولید شیر 20 درصد گران‌تر از فروش آن

هزینه تولید شیر 20 درصد گران‌تر از فروش آن

سخنگوی کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه تامین نهاده ها های ارزان قیمت برای دامداران باید در اولویت قرار گیرد، گفت: هم اکنون دامداران از بازار آزاد نهاده هایشان را تامین می کنند در حالیکه وظیفه دولت تامین نهاده هاست که متاسفانه اجرایی نشده است.
عباس پاپی زاده در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه وظیفه دولت تامین نهاده ارزان قیمت برای دامداران است، افزود: دولت به وظیفه اش عمل نکرده و هنوز این مصوبه اجرایی نشده است.
وی در خصوص وضعیت نابسامان تولید شیر و کاهش مصرف گفت: از سال گذشته یارانه مناسب برای تولید شیر مقرر شد اما این یارانه اختصاص نگرفت و سال گذشته دامداران دچار ورشکستگی شدند و اگر این روند ادامه داشته باشد همچنان شاهد ورشکستگی دامداران خواهیم بود.
پاپی زاده با بیان اینکه هزینه تولید 10 تا 20 درصد کمتر از مصوبه دولت است افزود: هزینه تولید دامدران بیشتر از قیمت خرید دولت است و این قشر دچار مشکل هستند.

کاهش مصرف شیر در جامعه
به گفته نماینده مردم دزفول تولید شیر بین 20 تا 25 درصد افزایش یافته اما خرید دولت و از سوی دیگر مصرف مردم نیز افزایشی نیافته و این معضل بزرگی است که باید مد نظر قرار گیرد.
پاپی زاده در خصوص وضعیت مصرف نیز گفت: در برنامه ششم توسعه موضوع حمایت اقلام غذایی مورد نیاز جامعه و بالابردن مصرف مواد غذایی سالم مورد تاکید قرار گرفته است و از طرفی در کمیسیون تلفیق و بودجه اختصاص درصدی از بودجه برای طرح تحول سلامت مربوط به تامین غذای سالم پیشنهاد شد اما با مخالفت برخی نمایندگان مواجه شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com