هزاران تن مرغ مازاد روی دست تولیدکنندگان

هزاران تن مرغ مازاد روی دست تولیدکنندگان

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: در شرایط کنونی به دلیل عدم کشش بازار، مرغ مازاد فراوانی روی دست تولیدکنندگان باقی مانده و شرکت پشتیبانی امور دام نیز برای ذخیره سازی با محدودیت امکانات سردخانه‌ای مواجه است.
حسین مقدم نیا در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ماهانه بالغ بر110 تا 120 هزارتن مرغ در سطح کشور تولید می شود و در حال حاضر میزان مصرف در بازار کمتراز میزان تولید است و از آنجایی که صادرات مرغ مازاد به زمان براست لذا باید هر چه سریع تر نسبت به ذخیره سازی آن وارد عمل شد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران بیان کرد: در شرایط کنونی ایجاد وقفه در ذخیره سازی مرغ مازاد مهلت برنامه ریزی جهت جوجه ریزی برای پایان سال جاری را از بین خواهد برد ضمن اینکه در چنین وضعیتی علاوه برافزایش مصرف دان، هزینه های تولید نیز رو به افزایش می گذارد.
وی تاکید کرد: مرغداران برای اینکه بتوانند برای پایان سال جاری جوجه ریزی کنند متمایل به ورود سریع مرغ به بازار مصر ف هستند لذا فشار مضاعفی جهت ذخیره سازی مازاد تولید بر روی مرغداران وارد آمده است.
مقدم نیا با اشاره به محدودیت امکانات شرکت پشتیبانی امور دام جهت ذخیره سازی مازاد تولید ، میزان ذخیره مرغ را هم اکنون بالغ بر 50 هزار تن اعلام کرد و افزود: شرکت پشتیبانی امور دام با توجه به ظرفیت ذخیره سازی خود توانسته بالغ بر 50 هزار تن گوشت مرغ را از مرغداران خریداری و ذخیره نماید اما در حال حاضر برای ذخیره سازی مابقی تولید فاقد امکانات سردخانه ای است ضمن اینکه هنوزموفق به اجاره سردخانه های جدید نشده است.
وی با اشاره به نزدیکی پایان سال جاری، بر جوجه ریزی به موقع ازسوی مرغداران به منظور تامین نیاز بازار مصرف در اسفند ماه تاکید کرد و گفت: هم اکنون استانهای اردبیل با 500 تن مرغ مازاد، فارس با 2500 تن و آذربایجان غربی با بیش از800 تن مازاد تولید مواجه شده اند لذا اگر در دوره پرورش 10 درصد تولید ذخیره سازی شود مشکل بسیاری ازاستانهای تولیدکننده مرتفع می شود.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران با اشاره به افزایش تمایل تولیدکنندگان به اجرای طرح ساماندهی بازار مرغ و تخم مرغ بیان کرد: تداوم این طرح مستلزم تامین به موقع نهاده ها است زیرا ایجاد اطمینان خاطر برای تولیدکنندگان به گسترش تولید منتهی خواهد شد.

 
کلمات کلیدی ذخيره
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com