هرمزگان در تولید مرغ خودکفا می شود

هرمزگان در تولید مرغ خودکفا می شود
خودکفا شدن هرمزگان در تولید مرغ و همچنین احداث یک واحد گندله سازی توسط شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در بندرعباس از جمله موارد مطرح شده در کارگروه اشتغال هرمزگان است.
پرداخت تسهیلات برای طرحهای تکمیل واحد در حال احداث قیر و روغن سنگین در منطقه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس که دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی است و همچنین طرح احداث واحد تولید گندله سازی در این منطقه، ظهر یکشنبه در کارگروه اشتغال استان هرمزگان تصویب شد.
ابراهیم عزیزی استاندار هرمزگان در این جلسه تک رقمی شدن نرخ بیکاری در هرمزگان را از دستاوردهای شورای اشتغال استان و همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی دانست و افزود: افق و هدف نرخ بیکاری در استان هفت درصد است که باید با برنامه ریزی سعی در تحقق این امر داشته باشیم.
وی افزود: در سال 92 تامین 55 هزار فرصت شغلی در استان در اولویت شورای اشتغال استان بوده که در سه ماهه اخیر 18.5 درصد آن با ایجاد حدود 10 هزار فرصت شغلی محقق شده است.
عزیزی با بیان اینکه اشتغال در استان باید به سمت پایداری و استمرار برود بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های بخش شیلات، کشاورزی و صنعت در هرمزگان تاکید کرد.
وی افزود: در بخش کشاورزی نگاه ما صرفا به بحث ایجاد اشتغال نیست بلکه با حمایت از این بخش تامین نیازهای آحاد جامعه و خودکفایی استان در حوزه های مختلف نیز مورد تاکید جدی است.
استاندار هرمزگان با اشاره به ضرورت اجرای طرح توسعه کشاورزی در استان خاطرنشان کرد: به زودی با احداث واحدهای مرغداری که مراحل پایانی را سپری می کنند استان هرمزگان در بحث تولید مرغ خودکفا می شود و نیاز به واردات مرغ نیست.
عزیزی اجرای سیاست‌های اشتغالزا نظیر طرح توسعه کشاورزی را ازجمله راهبردهای دولت دهم عنوان کرد و گفت: مواهب این گونه طرح‌ها نشان می‌دهد علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی بر پایه عدالت، زمینه خودکفایی استان را نیز فراهم می‌کند که تامین گوشت مرغ و بی‌نیاز بودن از واردات از استانهای دیگر با ایجاد بالغ بر 90واحد جدید پرورش و تولید مرغ محصول همین تدبیراست.
همچنین عبدالمجید عبدلی زاده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز در ادامه این جلسه به طرح واحد گندله سازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح ظرفیت تولید پنج میلیون گندله مورد نیاز کارخانجات فولاد در هرمزگان ایجاد می شود و ضمن اشتغالزایی میزان واردات گندله از سایر استانها به هرمزگان را نیز کاهش می دهد.
عبدلی زاده خاطرنشان کرد: اجرای این طرح نیازمند 142 میلیون یورو اعتبار است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در ادامه در خصوص طرح تولید انواع قیر توسط شرکت فومن شیمی گستر در بندرعباس، عنوان کرد: با راه اندازی این کارخانه شاهد تولید 27 هزار تن انواع قیر، 20 هزار تن بسته بندی و 100 هزار تن روغن سنگین خواهیم بود.
وی ادامه داد: احداث این کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در بندرعباس آغاز شده و تا کنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در صورت پرداخت تسهیلات، تکمیل و به بهره برداری می رسد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com