هدفمندی یارانه، مرغداران بی هدف

هدفمندی یارانه، مرغداران بی هدف

 خبرگزاری موج - عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با بیان این که واردات مرغ و تخم مرغ به کشور برای کاهش قیمت راهکاری غیر منطقی و غیر کارشناسی است، گفت: دولت با حذف یارانه شیر، دامداری‌های کشور را نابود می‌کند.

به گزارش موج، محمد مهدی افشاری از عملکرد دولت در حمایت از بخش دامداری و کشاورزی کشور انتقاد کرد و افزود: دامداری‌های کشور در آستانه ورشکستگی قرار دارند.
نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی، درباره مشکلات دامداران در کشور، گفت: در حال حاضر دامداران در زمینه تولید شیر با مشکلات فراوانی از جمله قیمت بالای علوفه، تأخیر در دریافت پول شیر فروخته شده و صنایع تبدیلی رو‌به‌رو هستند.
افشاری با بیان این که در استان فارس، 50 درصد از واحدهای تولید شیر، توانایی فروش محصولات خود را ندارند، افزود: با حذف یارانه شیر بیشتر واحدهای تولید شیر در استان نابود می‌شوند.
آنفلوانزای مرغی، علت اصلی افزایش قیمت مرغ
وی شیوع بیماری آنفولانزای مرغی را علت اصلی افزایش قیمت مرغ در هفته های اخیر خواند و گفت: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و عدم ارائه بسته حمایتی دولت به دامداران از دیگر علت‌های افزایش قیمت مرغ در کشور است.
افشاری واردات مرغ و تخم مرغ به کشور برای کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ را راهکاری غیر منطقی و غیر کارشناسی خواند.
وزارت جهاد و کشاورزی و وزارت بازرگانی با هم تعامل داشته باشند
نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس، با بیان این که تولیدکنندگان داخلی توان تولید کالای مورد نیاز داخل کشور را دارند، گفت: وزارت بازرگانی و وزارت جهاد و کشاورزی با برنامه‌ریزی مناسب و تعامل خوب باید به خوبی از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند.
کشاورزان داراب در آستانه نابودی
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با یادآوری این که کشاورزان داراب پرتقال‌های خود را با قیمت حدود کیلویی 250 تومان به فروش می‌رسانند، تصریح کرد: با توجه به این که قیمت سوخت و برق مصرفی آنها بالا است، این کشاورزان در آستانه ورشکستگی قرارگرفته‌اند. 

 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com