نیمی از گوشت یزد از کشتارگاه‌های غیر بهداشتی تامین می‌شود

نیمی از گوشت یزد از کشتارگاه‌های غیر بهداشتی تامین می‌شود
شهردار یزد با تاکید بر ضرورت جلوگیری از فعالیت کشتارگاه‌های غیر بهداشتی، گفت: نیمی از گوشت یزد از کشتارگاه‌های غیر بهداشتی تامین می‌شود.
محمدرضا عظیمی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد، اظهار کرد: زمانی که در شهریور 91 شهرداری را ما تحویل گرفتیم، معادل 52 میلیارد تومان بدهی ثبت شده شهرداری و سازمان‌های تابعه را پیش‌رو داشتیم.
وی افزود: این بدهی به این معناست که نه تنها شهرداری در آن زمان موجودی نداشت، بلکه بدهی سنگینی به این میزان هم برای ما باقی مانده بود.
شهردار یزد بیان کرد: با این وجود بحث‌های مختلف خدمات شهری شهرداری از جمله نظافت شهری، اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی و دیگر خدماتی که هر روز باید به مردم ارائه شود، قابلیت توقف نداشت.
عظیمی زاده گفت: در سال 91 و 92 شهرداری یزد ماهیانه پنج میلیارد تومان هزینه‌های عمومی داشت و یک مقداری هم باید برای پرداخت بدهی‌ها در نظر گرفته می‌شد علاوه بر اینکه باید یک سری درآمدهایی برای توسعه خدمات‌رسانی به مردم در نظر گرفته می‌شد.
وی گفت: طبیعی بود که شهرداری مثل یک ماشین باید تمام خدمات را به صورت کامل انجام دهد و رضایت شهروندان را حاصل نماید.
خدمات فعلی شهرداری در سطح متوسط است
شهردار یزد تاکید کرد: خدماتی هم که الان در یزد به مردم ارائه می‌شود، خدمات سطح متوسط است و تلاش ما این است که این خدمات به سطح بالا برسد و این هدف نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و پیش‌بینی هزینه لازم است.
عظیمی زاده تاکید کرد: دوره بسیار سختی بود ولی با همت شهرداری و کمک و حمایت مردم و شورای شهر، این دوران در حال سپری شدن است و امیدواریم به زودی شرائط تغییر کند.
وی بیان کرد: شهرداری‌ها در مناطق مختلف با هم قابل مقایسه کردن نیستند و هر منطقه با توجه به شرائط خاص خودش، دارای درآمدها و خدمات مختلفی است.
شهردار یزد در ارتباط با بودجه سال 93 شهرداری یزد گفت: در بودجه رشد نسبتا خوبی نسبت به سال 92 داشتیم.
عظیمی زاده افزود: امسال ساماندهی نمای شهری یکی از مهمترین اولویت‌های شهرداری یزد است و برنامه‌ریزی‌های زیادی هم در این زمینه انجام شده است علاوه بر اینکه آسفالت، توسعه فضای سبز، تکمیل و تجهیز پارک‌های درون محله‌ای و خدماتی از این قبیل هم در اولویت‌های شهرداری قرار گرفته‌اند.
سرانه پارکی هر یزدی تنها 3.5 متر مربع است
وی بیان کرد: الان در شهر یزد به ازای هر نفر 3 و نیم متر مربع بیشتر سرانه پارکی نداریم و این بسیار کم است، تلاش ما این است که این میزان را به حد استاندارد که حداقل 10 تا 12 متر مربع است، نزدیک کنیم.
شهردار یزد در ابتدای پاسخ به سوالات خبرنگاران، در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری تسنیم در یزد، در ارتباط با میدان خبرنگار، اظهار کرد: در مسیر جاده شهرک صنعتی یزد، میدانی که نزدیک پیام نور یزد است به این زمینه اختصاص یافته است.
عظیمی زاده خاطرنشان کرد: این میدان در حال انجام  مراحل عمرانی و زیر ساختی است و زمانی که به صورت کامل انجام شود، و در خور شان شود، به این عنوان نام‌گذاری می‌شود.
وی تاکید کرد: البته در صورتی که تا آن زمان ما موقعیت بهتری پیدا کنیم، حتما نام خبرنگار را بر میدانی با موقعیت بهتر قرار می‌دهیم.
به دنبال افزایش درآمد شهرداری یزد هستیم
شهردار یزد در ارتباط با درآمدهای شهرداری یزد، گفت: درآمد شهرداری از چند محل تامین می‌شود که یکی از این محل‌ها، بحث عوارض سالیانه ای است که شهرداری از مردم دریافت می‌کند.
عظیمی زاده بیان کرد: یکی دیگر از این درآمدها، بحث سرمایه گذاری و درآمدهای حاصل از آن است، هر چیزی که سبب رونق در شهر می‌شود از جمله گردشگری، توریسم درمانی و دیگر موارد، در این زمینه قرار می‌گیرد.
وی افزود: ساخت و سازهایی هم که یک طرف آن شهرداری قرار دارد، از حمله مواردی است که در زمینه درآمدهای شهرداری قرار می‌گیرد.
شهردار یزد گفت: پتانسیل سرمایه‌گذاری در هر شهری متفاوت است و سود حاصل از آن هم متفاوت می‌شود.
بودجه سال 93 شهرداری یزد 218 میلیارد تومان است
عظیمی زاده با اشاره به اینکه در سال 92 بودجه شهرداری یزد 158 میلیارد تومان بود و به صورت کامل محقق شد، گفت: در سال 93 بودجه شهرداری یزد 218 میلیارد تومان بسته شده است.
وی خاطرنشان کرد: البته پیشنهاد شهرداری برای بودجه امسال 200 میلیارد تومان بود ولی با اصلاحاتی که در شورای شهر انجام شد و پروژه‌هایی که اضافه شد، این بودجه به رقم 218 میلیارد تومان رسید.
شهردار یزد تصریح کرد: این درآمد در مقایسه با شهرهایی که از لحاظ اقتصادی درآمد بیشتری دارند، بسیار ناچیز است و در حالی که این شهرها به ازای هر نفر بیش از یک میلیون تومان درآمد دارند، در شهر یزد درآمد شهرداری به ازای هر نفر تنها 430 تا 450 هزار تومان است.
عظیمی زاده عنوان کرد: نکته مهم این است که درآمد شهرداری در طول سال وصول می‌شود و با دیگر دستگاه‌ها که در ابتدای سال یا در زمانی مشخص بودجه را به صورت کامل دریافت می‌کنند، متفاوت است.
وی گفت: سال گذشته کسری چندانی در درآمد شهرداری نداشتیم و امسال هم تلاشمان این است که این میزان به صورت کامل وصول شود.
شهردار یزد اظهار کرد: تلاشمان این است که در پایان دوره چهارساله فعلی، درآمد شهرداری به ازای هر نفر به بیش از 600 هزار تومان برسد که خدمات بهتری هم به مردم بتوانیم ارائه کنیم.
عظیمی زاده تاکید کرد: البته هدف ما این است که این منابع به غیر از جیب مردم تامین شود و راهکارهای دیگری برای تامین درآمد شهرداری حاصل شود.
به دنبال خروج صنایع از یزد نیستیم
وی در ارتباط با آلودگی کارخانه‌ها و صنایع در شهر یزد، گفت: هدف ما این نیست که صنایع را از شهر بیرون کنیم بلکه ما به دنبال این هستیم که صنایع پاک را در یزد تقویت کنیم.
شهردار یزد خاطرنشان کرد: در صورتی که این صنایع در یزد ایجاد شود، اشتغال و درآمد‌زایی در یزد ایجاد می‌شود.
نصف گوشت یزد از کتشارگاه‌های غیر بهداشتی تامین می‌شود
عظیمی زاده در ارتباط با کشتارگاه صنعتی یزد گفت: وقتی ما یک کشتارگاه صنعتی بزرگ در یزد ایجاد می‌کنیم، باید جلوی دیگر کشتارگاه ها گرفته شود اما الان کشتارگاه‌های دیگر تعطیل نشده و کتشارهای زیرزمینی در یزد انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: در کشتارگاه صنعتی بزرگ یزد ذبح شرعی و با بهداشت کامل انجام می‌شود اما الان نصف گوشت شهر از کشتارگاه‌هایی تامین می شود که بهداشتی نیستند.
شهردار یزد گفت: الان این کتشارگاه در یک شیفت کاری با ظرفیت کشتار 1200 راس دام در روز فعالیت می‌کند و اگر این ظرفیت در دو شیفت محقق شود، کل گوشت استان با نظارت شرعی و بهداشتی کامل انجام می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com