نیازی به واردات مرغ و تخم مرغ نداریم

نیازی به واردات مرغ و تخم مرغ نداریم
برای شب عید نیازی به واردات مرکبات نداریم و تولید داخلی مرغ و تخم مرغ نیز ما را از واردات این محصولات بی نیاز کرده است.
محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، در جلسه ی صبحانه ی کاری با فعالان اقتصادی با اعلام این مطلب گفت: ظرفیت تولید مرغ و تخم مرغ در کشور بیش از نیاز بازار داخلی است و ما به دنبال راهکارهایی برای افزایش ظرفیت صادارت آنها هستیم.
وی با بیان این مطلب که برای تنظیم بازار شب عید نیازی به واردات مرکبات نداریم، افزود: برای واردات گندم، برنج، شکر، روغن و گوشت باید به نحوی عمل کنیم که منجر به زیان دهی بخش کشاورزی کشور نشود.
حجتی ادامه داد: 95 درصد از نیاز بازار به گوشت از طریق تولید داخل تأمین می شود و فقط 5 درصد بازار به واردات گوشت نیاز دارد، اما؛ این واردات باید به نحوی انجام شود که قیمت گوشت وارداتی کمتر از نرخ گوشت تولید داخل نباشد.
وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر حمایت از چایکاران اذعان داشت: در بودجه ی سال 93 برای حمایت از چایکاران، خرید برگ سبز چای و بهبود شیوه های زراعی این محصول اعتبار 160 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است و قطعا اتخاذ این شیوه ها فقط برای حمایت از چایکاران صورت گرفته است.
این عضو کابینه ی دولت یازدهم در خصوص واردات گندم به کشور تصریح کرد: مجوز واردات 7.2 میلیون تن گندم برای وزارت صنعت و تجارت صادر شده، اما؛ هنوز واردات این میزان گندم به کشور صورت نگرفته است.
حجتی در خصوص تأمین نهاده های دامی و واردات آن خاطرنشان کرد: برای واردات نهاده های دامی هیچ محدودیتی برای افراد وجود ندارد و این واردات به صورت انحصاری در اختیار فرد خاصی نیست.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com