نیازی به خرید تضمینی مرغ نیست

نیازی به خرید تضمینی مرغ نیست
معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی گفت: عرضه و تقاضا در بازار گوشت مرغ به تعادل رسیده است و نیازی به خرید تضمینی نیست.
حسن رکنی با اشاره به اینکه در ماه گذشته برای ایجاد تعادل در بازار گوشت مرغ شرکت پشتیبانی امور دام مرغ مازاد تولید کنندگان را خریداری و ذخیره سازی کرده است، افزود: دیگر  نیازی به خرید گوشت مرغ وجود ندارد.
وی گفت: اما شرکت پشتیبانی امور دام هر زمان که ضروری باشد با قیمت منطقی برای خرید مازاد تولید مرغداران آمادگی لازم را دارد.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی بر اجرای برنامه تولید در صنعت مرغداری تاکید کرد و افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده میزان تولید سالانه 5 درصد افزایش دارد و در برخی ماههای سال که تعادل عرضه و تقاضا با نوسان مواجه می شود میزان صادرات را افزایش خواهیم داد.
رکنی گفت: تقویت و تسریع صادرات گوشت مرغ مهمترین محور برنامه تولید است. تا سال گذشته سرعت صادرات از میزان تولید در کشور کمتر بوده اما در 6 ماه امسال میزان صادرات از مدت مشابه سال قبل 80 درصد بیشتر شده است.
معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی گفت: هم اکنون 10 کشور در خاورمیانه از مهمترین مشتریان گوشت مرغ در منطقه هستند و برای صادرات به بازار این کشورها برنامه ریزی شده است.
رکنی، بازار روسیه را بهترین ظرفیت برای صادرات دانست و افزود: بازار روسیه 200 هزار تن ظرفیت صادرات گوشت مرغ دارد که پس از نهایی شدن پروتکل های بهداشتی انجام می شود.
وی گفت:‌ هم اکنون پروتکلهای بهداشتی برای صادرات شیر و انواع آبزیان با روسیه نهایی شده است و این محصولات صادر می شود.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: پروتکل بهداشتی صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ نیز به زودی نهایی و بخش قابل توجهی از مازاد تولید مرغ و تخم مرغ به روسیه صادر می شود.
رکنی همچنین از تدوین برنامه ای با مشارکت اتحادیه ها و تشکل های صنعت مرغداری خبر داد و گفت : این برنامه به گونه ای طراحی شده است که کمترین نوسان را در تولید داشته باشیم و صاحبان صنایع نگاه ویژه ای به صادرات داشته باشند.
وی افزود: برای حضور موفق در بازارهای منطقه ای و بین المللی باید وزن و اندازه مرغ کوچکتر و سبک تر از تولید فعلی باشد.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: نژادهای مرغ گوشتی که هم اکنون در کشور تولید می شود، از بهترین نژادهاست و با سرعت بالای رشد، بهره وری قابل قبولی دارد.

 
نظرات شما
  •  

    نماینده مرغداران گفت : ۹۳/۰۹/۱۰

    آقای رکنی شما موجب ورشکستگی مرغداران شده اید.هر چه سریعتر استعفا دهید.

    پاسخ...
  •  

    پریشان گفت : ۹۳/۰۹/۱۰

    سلام.جناب هنوز در بسیار از استانها وشهرستانها مرغ مرغدار درسالنها مانده وکسی خریدار نیست . بهتره قبل از تصمیم گیری سری به قیمت سایر استانها بزنید.

    پاسخ...
  •  

    محمدرضا خدائی الماس گفت : ۹۳/۰۹/۱۰

    احسن به خلاقیت این مدیریت .واقعا قیمت فروش مرغ این است .تا کی مردم پای سفره این مرغدارن بنشینند اگر شماها این همه سفره به اندازه مساحت ایران برای مردم پهن می کردید این کار را انجام می دادید.صادرات با مصاحبه وگفت گوبا روسیه وغیره عملی نیست اصولا واحدها باید از حالت سنتی ونیمه سنتی خارج شود ومرغ با وزن کم بدون آنتی بیوتیک به دست مصرف کننده برسد بنده یک پیشنهاد دارم که کاش وزارت از تولید کنندگان به عنوان مشاور دام طیور قرار میدادند نه رجال سیاسی .رجالهای سیاسی باید در صحنه بین المللی فعالیت کنند.

    پاسخ...
  •  

    مرغدار کرد گفت : ۹۳/۰۹/۱۰

    جناب رکنی هنوز مرغ 4400تموم میشه ما اینجا میدیم 3900کیلوی 500ضرر حالا کو تا تعادل

    پاسخ...
  •  

    اسدالهي گفت : ۹۳/۱۰/۰۴

    آقاي ركني.من مرغدار 20ساله و دامپزشك. طي يكسال گذشته بخاطر ضرر در توليد ورشكسته شدم و هرچا داشتم از بين رفت و قادر به پرداخت بدهي هاي معوق نيستم. اگه فكري براي توليد مازاد مرغ نكنيد بزودي همه سالنهاي توليد تعطيل خواهد شد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com