نیاز به ۸ میلیون تن خوراک طیور

نیاز به ۸ میلیون تن خوراک طیور
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: از ۲۲۵ میلیارد تومان یارانه شیر خام بهار امسال ۵۰ درصد به حساب اتحادیه دامداران استانی واریز شده که تاکنون تنها ۲۱ میلیارد تومان به دامداران رسیده است.
حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی امروز در جمع خبرنگاران در نخستین همایش و نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان که در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برگزار شد، گفت: نهاده‌های دامی عامل اصلی توسعه پایدار دام و طیور هستند و عوامل زیادی مثل ژنتیک، عوامل محیطی و خوراک دام در توسعه پایدار مؤثر است.
وی افزود: خوراک دام از لحاظ بهداشتی و توازن مواد غذایی در این بخش تأثیرگذار است و  کارخانه‌های خوراک دام به تولید این محصول  و ضریب امنیت بحران  کمک می‌کند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: 67 درصد هزینه‌های تولید مربوط به خوراک دام است و سالانه تولید 2 میلیون تن گوشت مرغ داریم  که با احتساب تولید یک میلیون تن تخم‌مرغ به 8 میلیون تن خوراک طیور نیازمندیم.
رکنی اظهار داشت: در صورتی که بتوان ضریب غذایی طیور را  یک‌دهم بهبود دهیم این این موضوع  یکی از راه‌های تنظیم جیره غذایی متوازن است و همچنین با بهبود ضریب خوراک طیور امکان تولید  800هزار تن ماده خوراکی طیور وجود دارد  که می‌تواند در فرایند افزایش تولید مؤثر باشد.
به گفته رکنی بخش عمده خوراک طیور وارداتی است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: سه ماهه اول امسال 225 میلیارد تومان یارانه به تولیدکنندگان شیر اختصاص یافت که 50 درصد آن به حساب استان‌ها واریز شده و تاکنون 21 میلیارد تومان به دامداران پرداخت شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com