نگهداری 20 هزار تن مرغ منجمد از اسفند سال گذشته

نگهداری 20 هزار تن مرغ منجمد از اسفند سال گذشته
رئیس اتحادیه مرغ گوشتی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 20 هزار تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان نگهداری می‌شود، گفت: این میزان مرغ از اسفند سال گذشته تاکنون در سردخانه‌ها نگهداری می‌شود.
بهزاد پاکزاد با اشاره به وضعیت بازار مرغ گوشتی در اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر تولید این نوع مرغ در اصفهان نسبت به متقاضیان مصرف بسیار بالاست.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 20 هزار تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان نگهداری می‌شود، افزود: این میزان مرغ از اسفند سال گذشته تاکنون در سردخانه‌ها نگهداری می‌شود.
رئیس اتحادیه مرغ گوشتی اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر سردخانه‌های اصفهان جوابگوی نگهداری مرغ تولید شده نیستند، بیان داشت: در این راستا کمبود فضا بزرگ‌ترین مشکل تولید کنندگان مرغ گوشتی در اصفهان است.
وی با بیان اینکه ارایه سبد کالا به مردم بزرگ‌ترین انگیزه تولیدکنندگان مرغ گوشتی در اصفهان بوده است، افزود: با توجه به ظرفیت مرغ گوشتی موجود در سردخانه‌های کشور می‌توان در دو نوبت سبد کالا به عموم مردم ارایه داد.
پاکزاد ادامه داد: با توجه به افزایش میزان تولید و عدم تغییر تقاضای مرغ گوشتی در اصفهان پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال با افزایش قیمت مرغ در اصفهان روبرو نشویم.
وی به کشتار روزانه 700 تن مرغ زنده در مرغداری‌های اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: 400 تن از این مرغ در استان توزیع می‌شود و 300 تن نیز در سردخانه‌ها ذخیره می‌شود.
رئیس اتحادیه مرغ گوشتی اصفهان رد ادامه در خصوص صادرات مرغ از اصفهان به دیگر کشورها نیز گفت: در حال حاضر تنها یکی از مرغداری‌های اصفهان طی 45 روز گذشته تاکنون دو هزار تن مرغ به کشور عراق صادر کرده است.
وی با اشاره به موقعیت خوب جغرافیایی ایران برای صادرات مرغ به دیگر کشورها نیز گفت: کشور ایران در منطقه‌ای وجود دارد که می‌تواند به بسیاری از کشورها از جمله عربستان صعودی، روسیه، کشورهای شمال آسیا و دیگر کشورهای دنیا مرغ صادر کند.
پاکزاد بهبود روابط با دیگر کشورهای همسایه را شرط بهبود صادرات مرغ اصفهان در بازار جهانی دانشت و افزود: چنانچه روابط ایران با کشورهای خارجی بهبود یابد اصفهان می‌تواند به تنهایی 2 میلیون و 500 هزار تن مرغ را تولید و به بازار جهانی عرضه کند.
وی کمبود نقدینگی را بزرگ‌ترین چالش حال حاضر مرغداری‌های اصفهان عنوان کرد و افزود: این در حالی است که از سال 78 تا کنون هیچ یارانه‌ای به مرغداری‌های استان پرداخت نشده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com