نگاهی به بازار لبنیات ایران در خاورمیانه

نگاهی به بازار لبنیات ایران در خاورمیانه
سعید سلطانی سروستانی از رشد صادرات لبنیات ایران شامل پنیر و شیر استرلیزه به کشور عراق و منطقه خبر داد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور افزایش قیمت دلار و سرد شدن روابط ترکیه و عراق را عامل مهم این افزایش صادرات عنوان کرد.
وی افزود: طی هفته‌های اخیر بالا رفتن قیمت دلار صادرکنندگان را برای صادرات تحریک کرده زیرا سود بیشتری نصیبشان می‌شود.
سلطانی در مورد میزان صادرات و رشد آن اظهار نظری نکرد.
وی همچنین گفت: بعد از حذف یارانه شیر عرضه فرآورده‌های لبنی به جز شیر یارانه‌ای در کشور بیشتر شده و تولید شیر خشک نیز افزایش یافته است.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه قیمت علوفه بالاست و نظارتی هم بر علوفه‌های وارداتی انجام نمی‌شود اجرای خرید تضمینی از سوی دولت بر اساس قانون بهره‌وری کشاورزی می‌تواند کمک مؤثری به دامداران باشد.
سلطانی گفت: از آنجایی که 70 درصد قیمت تمام شده شیر مربوط به علوفه است رشد قیمت و نوسان آن ضررهای جبران‌ناپذیری به این بخش وارد می‌کند.
وی همچنین در خصوص واکنش سازمان حمایت از تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان به قیمت شیر اعلامی از سوی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر این سازمان واکنشی نشان نداده و ما هم منتظر هستیم.
وی همچنین گفت: تاکنون صنایع لبنی فاکتورهای قیمتی را که سازمان حمایت از تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان درخواست کرده بود ارائه نکرده است.
حدود دو هفته پیش سازمان حمایت از تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان به دنبال درخواست افزایش قیمت صنایع لبنی از دامداران و کارخانه‌ها خواست تا آنالیز قیمت را به سازمان ارائه کنند.
در این خصوص وزارت جهاد کشاورزی قیمت تمام شده شیر را کیلویی 713 تومان اعلام کرده است اما تاکنون سازمان حمایت واکنشی نشان نداده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com