نگاه صنعت مرغداری قزاقستان به مازندران

نگاه صنعت مرغداری قزاقستان به مازندران

مدیرکل کشاورزی استان منگستائو کشور قزاقستان با اشاره به ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی مازندران و منگستائو اظهار داشت: هم اکنون 70 درصد مرغ مورد نیاز قزاقستان از طریق کشورهای همسایه وارد می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، تومن بای در دیدار با مدیران اقتصادی و تجاری مازندران در استانداری اظهار داشت:‌ سال گذشته با افتتاح سرکنسولگری قراقستان در کشور ایران، دورنمای مثبت همکاری دو کشور لحاظ شده است.
وی خاطرنشان کرد: منگستائو از نظر توسعه کشاورزی در سطح بسیار پایین بوده و از نظر صنعت نفت رشد روزافزونی دارد.
تومن بای با بیان اینکه استفاده از تجربیات کشورهای همسایه اولویت اساسی مسئولین استان است، تصریح کرد: در سفر به مازندران قصد داریم ضمن بازدید از واحدهای تولید گوشت و صنعت مرغداری بسیاری از نیازهای وارداتی مرغ قزاقستان را از طریق استان های شمالی ایران رفع کنیم.
مدیرکل کشاورزی استان منگستائو قزاقستان با اشاره به قرار گرفتن مازندران در حاشیه دریای خزر اظهار داشت: در زمینه صنعت شیلات نیز می توانیم از تجربیات مازندران استفاده کنیم.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران به کشت 45 نوع محصول زراعی در استان اشاره و تصریح کرد: ‌217 هزار هکتار از اراضی مازندران به کشت انواع محصول کشاورزی اختصاص دارد.
حسن اسماعیلی با بیان اینکه میزان تولیدات باغی استان بیش از دو میلیون تن در سال است، گفت:‌ محصولات استان علاوه بر مصرف داخلی به سایر استانها و کشورهای همجوار نیز صادر می شود.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com