نوش دارو را امروز بدهید تا سهراب صنعت مرغداری نمرده است

نوش دارو را امروز بدهید تا سهراب صنعت مرغداری نمرده است

(علی حسینی) :  مصطفی سید مصطفوی - عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه - تاکید کرد: برای نجات صنعت مرغداری، فردا دیر است، هر کاری لازم است، باید امروز انجام شود. مسئولین نوش دارو را امروز بدهند تا سهراب صنعت مرغداری نمرده است
در سومین بخش میزگرد بررسی مشکلات صنعت مرغداری آقایان انصاری ( مدیر و دبیرتحریریه مجله دامپروران) مهندس مصطفی سید مصطفوی ( عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه ) و مهندس اسدا... نژاد ( مدیرعام اتحادیه مرغداران گوشتی استان گیلان و عضو هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران ) سخنرانی نموده اند که فیلم کامل این سخنرانی در سایت ITPNews.com قرار گرفته است.
انصاری اعلام داشت : باید بررسی کرد و دید که نفوذ تحریم های اعمال شده در کدام کشورها بیشتر است و فرض را گذاشت که نتوانیم به میزان کافی و مورد نیاز، نهاده ها و داروها و ماشین آلات وارداتی را در داخل تولید کنیم، باید بدانیم که تا چه حدی و تا چه میزان و از سوی کدام کشورها تحت فشار قرار خواهیم گرفت. باید از امروز بررسی کنیم که با کدام کشور با چه دیپلماسی برخورد و گفتگو کنیم؟ باید از امروز آماده باشیم.
وی با تحلیلی که از صنعت مرغداری و شرایط فعلی آن انجام داد، اذعان داشت که قیمت گوشت مرغ در سال 1391 به 4500 تا 5000 تومان در هر کیلو خواهد رسید و طبعا با میزان درآمد موجود مصرف کنندگان، آنها قادر به خرید نخواهند بود و دولت اگر برای تامین نیاز گوشت مرغ مردم، با ارز موجود اقدام به واردات گوشت مرغ نماید، باز هم قیمت گوشت مرغ به همین میزان خواهد بود چرا که قیمت ارز نیز افزایش یافته است.
انصاری در آخر اظهار نمود: اگر تغییرات بنیادی در سیاست اقتصادی و درآمدی کشور حاصل نشود، ناگزیر به برگشت به دوران کوپنی خواهیم بود، تا بتوانیم نیاز مصرف کننده را در حداقل ترین میزان تامین کنیم.
در ادامه مهندس مصطفوی اعلام داشت: نمودارها و جداول قیمت ها پیش روی ما می باشد و نمی توانیم منکر نوسانات شدید آن باشیم. اگر قرار است به همین میزان و کمیتی که امروز در حال تولید آن هستیم، ادامه تولید داشته باشیم، باید به هر طریق و یا روشی و یا با هر سیاست و دیپلماسی و با هر قیمت ارزی اقدام به واردات نهاده کنیم.
وی اعلام کرد: دولت به هر حال و با تجربه ای که در این زمینه اندوخته است می تواند تامین نیاز جامعه را مدیریت کند و راه حل کوپنی کردن، تولید به اندازه توان واردات و یا هر چیزی ممکن است اتفاق بیافتد و این یعنی کاهش سقف تولید و در نتیجه یعنی برگشت به زمانی که مرغداران برای خرید جوجه یکروزه باید در صف دریافت حواله باشند و طبعا یعنی واحد های مادر برای جوجه ریزی در واحدهای خود در صف حواله جوجه یکروزه مادر باشند . بنابراین کشتارگاه ها هم باید به دنبال مجوز حمل گوشت مرغداران بروند. در نتیجه باید قبول کنیم که اگر چاره ای اندیشه نشود، باید برای مقابله با بحران های سخت تر آماده پذیرش ابزارهای جدید و استفاده دشوار از آنها باشیم.
مصطفوی اعلام کرد: زمانی نگرانی تولیدکنندگان برطرف می شود که با چشم های خود ببینند که کشتی های حمل ذرت و نهاده در بنادر ایران برای تخلیه در صف ایستاده اند. چرا که با شرایط تولید فعلی، آمار و ارقامی که مسئولین به عنوان ذخیره اعلام کرده اند، باید اذعان داشت که این اعداد اصلا رقم خاص و بزرگی نیست و کل ذخایر نهاده ایران به میزان تولید یکماه ایران نمی شود.
وی ادامه داد: قبل از سقوط صنعت باید چاره ای اندیشید، هر کاری قرار است انجام شود، باید از امروز انجام شود. اگر قرار است کوپنی شود، بشود. اگر قرار است مذکرات سیاسی جهت نقل و انتقال پول انجام شود، بشود. مسئولین باید نوش دارو را امروز در اختیار مرغداران قرار دهند، چرا که بعد از عید اوضاع صنعت مرغداری بحرانی خواهد بود و قبل از اینکه سهراب صنعت مرغداری بمیرد باید کاری کرد.
وی یادآور شد که بسیار هزینه ها و تلاش ها شده است که صنعت مرغداری ایران امروز به این جایگاه برسد، نباید راحت آن را از دست داد و اگر از دست برود، دهها برابر باید هزینه کرد تا به امروز خود برسد.
اسدا... نژاد نیز اظهار داشت:صنعت مرغداری در نهایت می تواند با مشکلات ارز و دلار و نفت و نهاده کنار بیاید چرا که در 30 سال گذشته از این مشکلات و مصیبتها بار ها و بارها بر سر مرغداران آمده است اما مشکل عدم اتحاد بین تشکل ها و خودبینی آنهاست. وی اعلام داشت هر تشکلی تنها به فکر خود است و صنعت مرغداری را نگاه نمی کند.
وی ادامه داد: برنامه ریزی تولید نداریم، اتحاد بین تشکل ها نداریم، امروز و در این جلسه با هم هستیم و بحث می کنیم اما بعد از آن دوباره به فکر خودما هستیم. وی اعلام داشت: نباید به فکر حمایت دولت باشیم، دولت برنامه حمایتی خاصی برای ما مرغداران ندارد. باید تشکل ها دست در دست هم بدهند و در کنار هم مشکلات را حل کنند.
وی در پایان سخنان خود اعلام داشت: اگر ما در کنار هم باشیم می توانیم تصمیمات قوی و جدی بگیریم و دولت مجبور به قبول تصمیمات قوی ما می شود اما اگر از هم جدا باشیم، این ما هستیم که مجبور به انجام تصمیمات ضعیف مسئولین خواهیم بود.

فیلم سخنرانی های فوق

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com