نوسانات شدید قیمت تخم‌مرغ به واحدهای تولیدی خسارت زد

نوسانات شدید قیمت تخم‌مرغ به واحدهای تولیدی خسارت زد

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغ تخم‌گذار اراک گفت: هم اینک 30 واحد مرغ تخم‌گذار در شهر اراک فعال است که به دلیل نوسان شدید قیمت تخم مرغ در سال گذشته این واحدها که هر یک بالای 20 هزار قطعه جوجه دارند در مجموع یک و نیم میلیارد تومان خسارت دیده‌اند.
غلامرضا قدمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: افزایش بی‌رویه قیمت نهاده‌ها و ذرت از 270 تومان کنجاله ذرت به 291 تومان و380 تومان کنجاله سویا به 422 تومان سبب شده است قیمت تعیین شده 890 تومان به ازای هر کیلوگرم به هیچ عنوان مقرون به صرفه نباشد که در صورت ادامه این وضع در آینده واحدهای مرغ تخم‌گذار ورشکست خواهند شد.
وی گفت: مسوولان و برنامه‌ریزان باید با کاستن از قیمت نهاده‌های دامی و حمایت بیشتر از مرغ‌داران به گونه‌ای عمل کنند که مشکلات این صنف مرتفع شود.
قدمی به دیگر مشکلات واحدهای تخم‌گذار اشاره و بیان کرد: کنترل نشدن میزان جوجه‌ریزی در واحدهای مرغ تخم‌گذار، نبود مدیریت مناسب در این زمینه، صادرات نامناسب و ناهماهنگی شدید در بین بخش‌های تجاری و بازرگانی در صادرات این محصول و فسادپذیری بالای تخم مرغ از جمله مشکلات این بخش است که سبب ایجاد نوسانات شدید در قیمت تخم مرغ شده است.
مدیرعامل شرکت تعاونی مرغ تخم‌گذار اراک با اشاره به تولید واحدهای مرغ تخم‌گذار در این استان گفت: واحدهای تولید تخم‌مرغ در استان روزانه 55 تن تولید دارند که از این میزان 31 تن آن در اراک تولید می‌شود. نیاز استان مرکزی به تخم مرغ روزانه 35 تن است که مازاد تولید به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.
قدمی افزود: هم اینک ظرفیت تولید دو میلیون و 200 هزار مرغ تخم‌گذار در استان وجود دارد که از این میزان یک میلیون و 700 هزارقطعه آن فعال است. در واحدهای مرغ تخم‌گذار اراک بالغ بر 150 تن مشغول به فعالیت هستند و استان مرکزی در تولید تخم مرغ در کشور رتبه نهم را به خود اختصاص داده است.

 
کلمات کلیدی خسارت
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com