نهاده گران نشود، شیر را گران نمی کنیم

نهاده گران نشود، شیر را گران نمی کنیم
رئیس اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه از این اتحادیه برای حضور در جلسه ستاد تنظیم بازار دعوت نشده بود،گفت: بر اساس تعهد اتحادیه تا پایان فروردین ماه شیر را با نرخ ۱۱۱۰ تومان تحویل می دهیم،به شرط تأمین نهاده با نرخ قبلی.
جلسه ستاد تنظیم بازار بعد از یک هفته تأخیر تشکیل شد ولی هنوز در مورد جزئیات آن خبری موجود نیست ولی آنچه مسلم و قطعی است عدم حضور تشکل‌های مرغدارن و دامداران در این جلسه است زیرا از آنها برای شرکت در این جلسه دعوت نشده بود. بنابراین اگر طبق برنامه قبلی درمورد قیمت سقف و کف مرغ و تخم مرغ و یا شیر تصمیمی اتخاذ شده باشد و یا اگر در مورد نهاده‌های دامی که بر روی قیمت تمام شده بسیاری از کالاها از جمله مرغ و تخم مرغ و لبنیات تأثر دارد،نیز در جلسه تصمیمی اتخاذ شده باشد هیچ کدام از تکشل‌های مربوطه حضور نداشته‌اند.
سعید سلطانی در مورد تصمیماتی که در جلسه ستاد تنظیم بازار امروز اتخاذ شده است، اظهار داشت: در جلسه از اتحادیه ما دعوت نشده بود که حاضر شود بنابراین بعید است که در مورد قیمت شیر تصمیم‌گیری کرده باشد زیرا بر اساس قانون افزایش بهره‌وری هر تصمیمی که بدون حضور ما در مورد دامپروری اتخاذ شود قانونی نیست و ما باید قطعا در آن جلسه حضور داشته باشیم تا بتوانیم دفاع کنیم.
وی ادامه داد:‌ اگر به هر صنفی بگویند قرار است قیمت محصولات آنها افزایش پیدا کند خوشحال می‌شود ولی ما به لحاظ وضعیت شیر از نظر فساد پذیری و پایین بودن قدرت خرید مردم در مورد لبنیات و شیر،با توجه به قانون حمایتی باید شیر را به نوعی تولید کنیم که توان خرید داشته باشند. بر این اساس اگر نهاده‌ها گران شود بر روی قیمت تمام شده کالاها نیز اثر می‌گذارد اما اگر دولت بر اساس قولی که داده خرید تضمیمی انجام دهد، ما به سایر کارهای دولت کاری نداریم.
رئیس اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه دولت باید کاری کند که نیازی به واردات نداشته باشیم، ادامه داد: ما با معاونت بازرگانی دولتی قرارداد 4 ساله‌ای داریم که تا پایان فروردین ماه سال جاری شیر خام را به نرخ 1110 تومان تحویل دهیم و در مقابل دولت نیز باید نهاده ما را بر اساس همان قرارداد و نرخ‌هایی که در آن ذکر شده تحویل دهد.
وی در مورد قیمت نهاده‌ها در این قرارداد تصریح کرد: در این قرارداد قیمت جو 650 تومان، کنجاله سویا 1050 تومان و ذرت 700 تومان تعین شده است اگر دولت تا پایان تعهد یعنی فروردین ما قیمت نهاده را به این شکل تحویل دهد ما نیز مشکلی در تحویل شیر با نرخ 1110 تومان نداریم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com