نهاده های طیور به مرغداران تحویل داده شد

نهاده های طیور به مرغداران تحویل داده شد
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: این شرکت به تعهدات خود در قبال اتحادیه سراسری مرغداران برای تحویل سهمیه نهاده های دامی عمل کرد و 50 هزارتن نهاده های دامی تحویل آنها شده است .
صدراله دولت درگفت وگو با ایرنا عنوان کرد : طبق تفاهمنامه ای که 19 اردیبهشت ماه گذشته میان شرکت پشتیبانی امور دام کشور و اتحادیه سراسری مرغداران کشور به امضا رسید ، مقرر شد به ازای تحویل نهاده های طیور براساس قیمت اسفند سال گذشته ، قیمت مرغ نیز به آن زمان بازگردد .
وی گفت: 50 هزارتن باقی مانده نهاده های دامی نیز درحال حمل است و به زودی به مرغداران تحویل داده می شود.
این مقام مسئول در وزارت صنعت ، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود توافقات حاصله میان دولت و بخش خصوصی ،اما قیمت گوشت مرغ کاهش نیافته ، گفت : ما براساس تعهد خود به اتحادیه مرغداران عمل کردیم و در انتظار اجرای تعهدات توسط آنها هستیم .
وی کاهش نرخ مرغ را با توجه به تحویل نهاده های ارزان به مرغداران جزو حقوق حقه مردم دانست و گفت : توقع کاهش قیمت مرغ کاملا به جا است و ما در انتظار روند کاهشی قیمت مرغ هستیم .
گفتنی است مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفته بود: هم اکنون 100 هزارتن کنجاله سویا وارد کشور شده که روند طولانی ترخیص نهاده های طیور در گمرک باعث شده هنوز به دست مرغداران نرسیده و همین امر باعث افزایش قیمت مرغ در بازار مصرف شده است.
براساس گزارش های رسمی ، 62 درصد گوشت مصرفی کشور به مرغ اختصاص دارد و بیش از دو سوم نیاز پروتئینی نیز از محل گوشت مرغ تامین می شود ، محل تامین 33 درصد مواد پروتئینی نیز ازمحل مرغ است .
در توافق حاصله میان وزارت صنعت و اتحادیه سراسری مرغداران ، این اتحادیه متعهد شد تا 50 درصد تولید کشور (معادل 950 هزار تا یک میلیون تن ) را برای عرضه در بازار مصرف با نرخ تعیین شده مدیریت کند .
مجموع تولید گوشت سالانه به طور میانگین حدود 2 میلیون تن است که میزان مصرف نیز به همین نسبت اعلام شده است.
سال گذشته حدود یک میلیون و 700 هزارتن گوشت مرغ در کشور تولید شد و برآورد می شود که این رقم در سال جاری به یک میلیون و 900 هزارتن برسد .
 
نظرات شما
  •  

    آرش از مشهد گفت : ۹۱/۰۳/۰۶

    ان شا الله که هر چه زودتر نهاه های ارزان به دست مرغداران محترم برسه و قیمت مرغ تو کشورکاهش پیدا بکنه ان شا الله.

    پاسخ...
  •  

    مرغداری از شمال غرب گفت : ۹۱/۰۳/۰۶

    شما تا حالا دیدید دروغگو سیاه شود ما که ندیدیم

    پاسخ...
  •  

    مرغدار جویباری گفت : ۹۱/۰۳/۰۶

    برای این آقای دولت واقعا متاسفم

    پاسخ...
  •  

    دکتراحمدظهیرنیا گفت : ۹۱/۰۳/۰۷

    فرمایشات جناب صدالله دولت مثل حرفهای گذشته ایشان است ایشان انسان واقعا راست گوئی هستندزیراکه مشابه همین فرمایشات را درسال جاری چندین وچندین بارتکرارکرده اندولی متاسفانه چون ایشان اطلاعی ازآنچه دربازارمیگذردندارندلذاحرفهایشان همه دروغ ازآب درمیایندبرادرعزیزحضرتعالی خوب است به خواسته درونیتان که هماناواردات مرغ است بپردازیدونهاده هارابه امان خودرهاسازیدقطعا ازاین کارضررنخواهیددیدانشاءالله

    پاسخ...
  •  

    سید حسن چاوشی گفت : ۹۱/۰۳/۰۸

    مرغداری ما در قرچک است. ما هنوز یک سوم مرحله اول سویای خود را دریافت نکرده ایم. نوبت دوم را که اصلا دریافت نکرده ایم.

    پاسخ...
  •  

    مرغدار ازتنکابن گفت : ۹۱/۰۳/۱۷

    من نه تنها متآسفم برای اینگونه افراد که برای رضای دلشان جلوی مرد چخا پاخان می کنند بهتر است فقط به ما دیگر نگاه نکنید که هر چه است از این نگاهه

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com