نهاده ارزان در قبال شیر 750تومانی

نهاده ارزان در قبال شیر 750تومانی
مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران، جزئیات تفاهمنامه جدید وزارت صنعت با اتحادیه دامداران در مورد تحویل نهاده ارزان و شیر 750 تومانی را تشریح کرد.
وزارت صنعت، معدن و تجارت تفاهمنامه‌ای با اتحادیه سراسری دامداران منعقد کرد که به موجب آن قیمت پایه هر کیلوگرم شیر  7500 ریال تعیین شد، تا در قبال آن مرکز پشتیبانی امور دام نهاده ارزان به دامداران تحویل دهد.
سعید سلطانی سروستانی مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران امروز در نشست توجیهی نمایندگان استانی دامداران در تشریح این تفاهمنامه اظهار داشت: به موجب این تفاهمنامه قیمت پایه هر کیلوگرم شیر خام درب دامداری با 3.2 درصد چربی و بار میکروبی یک میلیون (ppm) رقم 7500 ریال تعیین شد
وی افزود: چنانچه حمل توسط دامدار صورت گیرد، مبلغ 300 ریال به ازای هر کیلوگرم بابت حمل توسط کارخانه پرداخت خواهد شد.
سلطانی گفت: به ازای هر کیلوگرم شیر 190 گرم سویا به قیمت 9000 ریال و  190 ریال و  190 گرم سبوس به قیمت 2500 ریال توسط شرکت پشتیبانی امور دام در داخل استان تحویل خواهد شد و در صورت تأمین سایر اقلام علوفه‌ای از طریق اتحادیه مرکزی دامداران بین دامداران سراسر کشور توزیع خواهد کرد.
سلطانی گفت: به ازای کاهش هر 100 هزار بار میکروبی از یک میلیون، مبلغ 90 ریال به عنوان جایزه توسط کارخانه به دامدار پرداخت خواهد شد و به ازای هر 100 هزار افزایش بار میکروبی از یک مبلغ  45 ریال به عنوان جریمه از بهاء شیر دامدار کسر خواهد شد.
به گفته سلطانی به ازای افزایش هر یک دهم درصد چربی مازاد بر 3.2 مبلغ  100 ریال به عنوان جایزه به دامدار پرداخت و به ازای کاهش هر یک دهم درصد چربی از  3.2 مبلغ 100 ریال به عنوان جریمه از بهای شیر خام کسر خواهد شد.
مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران ایران تصریح کرد: قرارداد تحویل شیر از طرف دامداران، شرکت‌های تعاونی و یا مراکز جمع‌آوری شیر با کارخانجات فرآورده‌های لبنی منعقد و بعد از امضاء و تأیید اتحادیه دامداران استان مربوطه به اتحادیه مرکزی دامداران ایران تحویل خواهد شد.
سلطانی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام در قبال دریافت چک مدت‌دار به سررسید، دو ماهه از هر کارخانه، میزان سهمیه دامداران طرف قرارداد را در اختیار اتحادیه مرکزی دامداران ایران قرار خواهد داد و از آن طریق به آدرس دامداران حمل خواهد شد.
وی ادامه داد: بدیهی است مدیریت تأمین نهاده‌ها بر عهده شرکت پشتیبانی امور دام و مدیریت توزیع در سطح کشور بر عهده اتحادیه‌ مرکزی دامداران ایران خواهد بود.
سلطانی خاطرنشان کرد: بهای شیر دامداران به صورت نقدی توسط کارخانجات پرداخت خواهد شد و بهای علوفه را نیز به سررسید  2 ماه از بهاء شیر دامدار کسر خواهد نمود.
وی گفت: به منظور تسریع در اجرای قرارداد شرکت پشتیبانی امور دام حداقل ۱۰ هزار تن سویا را فورا در اختیار اتحادیه مرکزی دامداران قرار خواهد داد و در پایان ماه بر اساس شیر دریافتی کارخانجات به حساب منظور خواهد نمود.
وی خاطرنشان کرد: کل سبوس استحصالی کارخانجات آرد کشور بر اساس بخشنامه شماره 19325/05 مورخ 30/3/91 شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران در اختیار اتحادیه مرکزی دامداران خواهد بود که اولویت توزیع آن به دامداران تحویل دهنده شیر خام به کارخانجات فرآورده‌های لبنی است.
به گفته وی؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت ارز مورد نیاز اتحادیه مرکزی دامداران به نرخ مرجع را از طریق معرفی به بانک مرکزی جهت واردات انواع نهاده‌های دامی تأمین نموده و شرکت پشتیبانی امور دام نیز در مناقصات داخلی خرید از واردکنندگان در شرایط مساوی، اتحادیه مرکزی دامداران ایران را در اولویت قرار خواهد داد.
این مسئول یادآور شد: شروع اجرای قرارداد از تاریخ تحویل نهاده‌ها (سویا و سبوس) 15 روز است و چنانچه بعد از 20 روز نهاده‌ها تحویل نشود ما به التفاوت هر کالا نسبت به قیمت بازار آزاد محاسبه و توسط شرکت پشتیبانی امور دام به دامداران پرداخت خواهد شد.
وی گفت: در صورت انجام تعهدات فوق، دامداران موظف به تحویل شیر با شرایط فوق‌الذکر به کارخانجات طرف قرارداد هستند، در غیر این صورت اتحادیه مرکزی دامداران ایران و اعضاء آن هیچ گونه تعهدی برای تحویل شیر با قیمت تعیین شده را نخواهند داشت.
سلطانی تصریح کرد: چنانچه قیمت سایر نهاده‌ها نسبت به این تاریخ خارج از عرف بازار افزایش پیدا نماید در قیمت شیر خام تجدید نظر و یا توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت جبران خسارت به دامداران کمک خواهد شد.
امروز اتحادیه سراسری دامداران با دعوت از نمایندگان استانی خود مفاد این تفاهمنامه را ابلاغ و نظرات آنها را دریافت کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com