نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی:دامپزشکی زیربنای بهداشت جامعه است

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی:دامپزشکی زیربنای بهداشت جامعه است

خبرگزاری آی.تی.پی:بنا به گزارش روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی کشور نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی وظیفه دامپزشکی در سلامت جامعه و حفظ و حراست از ثروت ملی کشور – سرمایه‌های دامی- را حیاتی عنوان و آن را مایه مباهات وزارت جهادکشاورزی برشمرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عالمی که به مناسبت انتصاب رییس جدید سازمان دامپزشکی کشور در جمع مدیران و مسئولان این سازمان سخن می‌گفت، افزود: اگر بهداشت را در جامعه تقسیم‌بندی و وزنه‌گذاری کنیم، وظیفه‌‌ای که دامپزشکی انجام می‌دهد و زیربنای بهداشت جامعه می‌شود، قطعاً سنگین‌تر از وظایفی است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عهده‌دار آن است.
نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی در این نشست با قدردانی از زحمات دکتر حسنی رییس سابق سازمان دامپزشکی کشور، گفت: وی با کمک کارکنان پرتلاش دامپزشکی کارهای بزرگی انجام داد به طوری که برمبنای گزارشات جهانی، دامپزشکی ایران موفق شد علاوه بر افتخارآفرینی از ضایع و هدر شدن بخش زیادی از سرمایه دامی کشور به خصوص طیور جلوگیری کند که این افتخار به نام همه ثبت گردید و مباهات و سرفرازی میهن اسلامیمان ایران را نیز به ارمغان آورد.
ایشان با اشاره بر لزوم تغییر نگاه خود بر حیوانات گفت: ما حق نداریم حیوان را فقط به عنوان عنصری که برای ما غذا، پوشاک و ایجاد آسایش کند، تصور کنیم، بلکه مهم‌تر آن است که شرایط مساعدی را برای دام فراهم سازیم تا در بخش بعدی که وظیفه اوست، غذای سالم تولید کند. همان‌گونه که ابن‌سینا، در کتاب شفاء، ایجاد شرایط‌ روحی مناسب برای حیوانات را در کنار روش‌های علمی و آزمایشگاهی باعث افزایش کیفیت محصولات آنها بیان کرده است که این نشان از آشنایی این دانشمند بزرگ با علم الهیات دارد.
حضرت آیت‌اله عالمی در پایان بیانات خود، ضمن عرض خیرمقدم به دکتر نوروزی و آرزوی کسب افتخارات بزرگ‌تر و مفیدتر برای کشور در مقطع کنونی، از زحمات بی‌شائبه حجت‌الاسلام و المسلمین سلطانی نماینده حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی به دلیل پیگیری‌های وی برای قانونمند شدن ذبح شرعی قدردانی و بر همکاری بیش از پیش مسئولان دامپزشکی با این حوزه تاکید کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com