نمایشگاه VIV ایران، نمایشگاهی کاملا موفق بود

نمایشگاه VIV ایران، نمایشگاهی کاملا موفق بود

علی حسینی - علی رغم تمام مشکلات موجود و منطقه ای که می توانست نمایشگاه VIV ایران را تحت تاثیر خود قرار دهد، این نمایشگاه توانست رضایت حداکثری غرفه داران و بازدیدکنندگان را جلب نماید.
ستاد اجرایی و ستاد اطلاع رسانی این نمایشگاه از روز اول میدانست که با چالش بزرگ بازدیدکننده روبرو خواهد بود، چالشی که آب و جزیره بودن کیش عامل اصلی آن بود، چالشی که عدم تولید گوشت مرغ و تخم مرغ و یا تولید شیر و گوشت قرمز از دیگر عوامل آن بودن اما حضور اکثریت متخصصین و کارشناسان صنعت این دایره شک را به نقطه ای کوچک تبدیل کرد و باعث شدن نمایشگاه کیش، به عنوان یک نمایشگاه ایده آل، نقطه شروع روابط تجاری منطقه با بازارهای موجود شود.
اکثریت غرفه داران انتظار حضور چنین جمعیت بازدیدکننده ای را نداشتند و در کلام خود؛ به شکلی این نمایشگاه را آغاز موفقیت در دوره های بعدی می دانستند.
نمایندگان سازمان VIV در مصاحبه اختصاصی با موسسه I.T.P اعلام داشتند که صنعت مرغداری ایران را یک صنعت رو به رشد می دانند و برگزاری چنین نمایشگاهی را قدمی مثبت از نشانه های این پیشرفت می دانند. ایشان اظهارداشتند که تمام نمایشگاه های VIV در تمام دنیا در عین حال اینکه عالی برگزار می شوند اما همیشه برای بهتر شدن و مطلوب شدنشان باید تلاش بیشتری کنند و همواره بهترین نمایشگاه VIV دنیا، در حال بهتر شدن می باشد و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.{tor_sutitle}نماینده VIV : نمایشگاه را نمی توانیم امروز ارزیابی کنیم، نیاز به بررسی و زمان بیشتری داریم{/tor_sutitle}
نمایندگان شرکت VIV اعلام داشتند که این شرکت، معیارها و استانداردهایی را برای ارزیابی یک نمایشگاه خوب را در نظر دارند که پس از برگزاری نمایشگاه ، اعداد و ارقام و نظرات را کنار هم قرار خواهند داد و ارزیابی خود را انجام میدهند و در چند روز آینده اعلام خواهند کرد که آیا این نمایشگاه ، یک نمایشگاه خوب و موفق بوده و است و یا نتوانسته به معیارهای آنها نزدیک شود.
نمایندگان VIV با اشاره به منطقه بسیار زیبای کیش و ذکر عنوان خلیج فارس در سخنان خود اعلام داشتند که زمان برگزاری نمایشگاه، یک زمان کارشناسی شده بود و برای انتخاب آن بسیار تلاش شد تا بتوانیم شاهد بالاترین میزان مشارکت شرکت ها در آن باشیم.ایشان ساعت برگزاری نمایشگاه و تعداد روزهای آن را بسیار خوب و مناسب دانستند و اعلام کردند که البته باید موضوع زمان و ساعت برگزاری نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.



یکی از تولیدکنندگاه بین المللی و بزرگ تجهیزات مرغداری اظهار داشت، برندها و نام های بزرگی در ایران مشغول به فعالیت هستنتد و برای مبارزه با آنها باید در چنین نمایشگاه هایی شرکت کرد و اقدام به برگزاری تعداد بیشتری از نمایشگاه ها در منطقه کرد. وی اظهار داشت ایران برای صنعت مرغداری خود باید بیشتر بکوشد و مدیریت کلان خود را تصحیح کند. وی در همین خصوص گفت: ما از پانزده سال پیش در ایران اقدام به بازاریابی محصول خود برای فروش قفس های دو طبقه برای پروش مرغ گوشتی انجام داده ایم اما کمترین بازخورد را داشته ایم و این در حالی هست که مرغدارهای عراق در کمتر از یکسال و با کمک دولت خود، مرغداری های خود را به این سیستم مجهز نموده اند و در کمترین فضا، بالاترین بهره تولیدی را در یک زمان و بدون از دست دادن شانس دوره پرورش به دست آورند. وی از خصوصیات مثبت این نمایشگاه، به عدم وجود مشکلات متعدد در خصوص اخذ ویزا اشاره کرد. این کارشناس تعداد روزهای برگزاری نمایشگاه را بسیار مطلوب و استاندارد دانست.



یکی دیگر از غرفه داران بین المللی در خصوص نمایشگاه VIV ایران اظهار داشت که از تصمیم خود برای حضور در این نمایشگاه بسیار راضی هست و قبلا هم در نمایشگاه تهران شرکت کرده است و همواره بازار ایران را یک بازار خوب برای فروش ماشین آلات خود می داند. وی اعلام کرد ما چندین سال است که در ایران اقدام به بازاریابی کرده ایم و دارای مشتریان خوبی در این قسمت از منطقه هستیم و حتما برای دوره بعدی این نمایشگاه نیز اقدام خواهیم کرد . وی همچنین ساعت برگزاری نمایشگاه را بسیار خوب و ایده آل دانست.
بازدیدکنندگان داخلی از اقصی نقاط ایران حضور داشتند و این یعنی اطلاع رسانی صحیحی در خصوص برگزاری این نمایشگاه و اهمیت شرکت در آن صورت گرفته بود. همگی ضمن اینکه توقع بیشتری از حضور شرکت کنندگان خارجی و نماییندگان آنها داشتند، اما درکل برگزاری این نمایشگاه را بسیار عالی و مناسب می دانستند.

و اما نقدهای سازنده ای که از سوی مخاطبین صورت گرفت:
بدون شک هر نمایشگاه تخصصی دارای نکات مثبت و منفی است که توجه به آنها ما را برای برگزاری موفق تر آن در دوره های بعدی کمک خواهد کرد و نباید از کنار آنها ساده بگذریم به همین علت به تعدادی از اشارات مخاطبین داخلی و بین المللی در خصوص این نمایشگاه می پردازیم:
1 - بازدیدکننده خارجی  محدود به خود شرکت کنندگان بود
2 - نسبت به نام و عنوان نمایشگاه، تعداد شرکت کنندگان ( غرفه داران ) خارجی و بین المللی کم بود
3 - تعدادی از شرکت کنندگان حضور داشتند تا ایجاد ارتباط با کشورهای عربی داشته باشند اما این امر مقدرو نشد و مدعی بودند که اطلاع رسانی تنها در سطح ایران بوده نه فراتر از آن
4 - پروازهای مسافران خارچی به ایران که عموما از دبی بوده است، مانع حضور شرکت گسترده آنها شد ( پروازهای دبی به ایران، ده روز قبل از پرواز باز و یا بسته می شوند و کسی اقدام به اقامت طولانی در دبی نخواهد کرد و یا نمی تواند ظرف ده روز اقدام به برنامه ریزی برای شرکت در نمایشگاه و رفت و آمد خود نمایند. برای مثال قرار بود سازمان WPSA در این نمایشگاه اقدام به برگزاری دوره های آموزشی نماید اما به علت این محدودیت بین 3 تا 4 روز سخنران ها فقط در مسیر رفت و برگشت قرار می گرفتند و همچنین کنترل مسافرت آنها از کشورهای مختلف را با چالش مواجه می کرد )
اگر دقت کرده باشید عمده ترین این نقدها باز می گردد به عدم حضور بازدیدکنندگان خارجی در این نمایشگاه که باید قبول کرد برای اولین دوره این نمایشگاه برای ایرانی که به تازگی قصد حضور در میادین بین المللی دارد، ایرادی واقع اما قابل حل است. این نمایشگاه به زودی و با گزارش دفتر اصلی VIV جزو تقویم سالیانه VIV خواهد شد و امیدواریم با توسعه اطلاع رسانی آن که موسسه I.T.P همزمان با راه اندازی بخش بین الملل خود ( اول اسفند ماه 1392 ) آن را وظیفه خود می داند، توجه بازارهای منطقه را هر چه بیشتر به این نمایشگاه و سایر نمایشگاه های بین المللی ایران معطوف نماییم.

عکس های کامل نمایشگاهVIV ایران - کیش

 
کلمات کلیدی viv iran viv ایران
نظرات شما
  •  

    sousan. ghasemzadeh گفت : ۹۲/۱۲/۰۶

    excelent

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com