نقش تب برفکی در تجارت دام

نقش تب برفکی در تجارت دام
مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه شمالی گفت: بیماری تب برفکی سبب بروز تلفات ناگهانی شده و نقش اساسی در تجارت دام و فراورده‌های خام دارد.
قاسم حکمت‎شعار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی اظهار کرد: زمینی که برای احداث جایگاه دام انتخاب می‌شود باید از زمین های اطراف بلندتر یا حداقل هم‌سطح باشد تا از ورود آب‎های جاری به محل نگهداری دام‎ها جلوگیری شود.
وی افزود: جایگاه باید طوری ساخته شود که نور خورشید با دارا بودن اشعه ماورای بنفش سبب ضدعفونی شدن جایگاه و تامین ویتامین D شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی بیان کرد: دیوار، سقف و کف جایگاه باید از مصالحی مانند سنگ، آجر و سیمان ساخته شود تا امکان زندگی حشرات، میکروب ها و قارچ‌ها کمتر شود و ضد‌عفونی جایگاه به راحتی صورت گیرد.
حکمت‎شعار با بیان اینکه بیماری تب برفکی یک بیماری بسیار عفونی و بشدت واگیر دام است که به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت و تولید دام و فراورده‌های دامی محسوب می‌شود، ادامه داد: این بیماری سبب بروز تلفات ناگهانی شده و نقش اساسی در تجارت دام و فراورده‌های خام دارد.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین روش های پیشگیری از بیماری تب برفکی، اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای است به گونه ای که از ورود ویروس در یک گله و یا جمعیت جلوگیری کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی اضافه کرد: ضدعفونی روزانه وسایل نقلیه حمل شیر در زمان ورود و خروج، سوزاندن لاشه، فضولات و هرگونه وسایل آلوده یکبار مصرف ضروری است و از برداشت و انتقال کود آلوده تا رفع کامل بیماری باید خودداری شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com