نظارت دقیق بر واردات فرآورده‌های گوشتی ضروری است

نظارت دقیق بر واردات فرآورده‌های گوشتی ضروری است
آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در دیدار با مدیرکل اداره دامپزشکی استان البرز و جمعی از مسئولان این اداره، اظهار کرد: اداره دامپزشکی یکی از ادارات مهم در زمینه تولید سلامت و بهداشت عمومی است.
به گفته نماینده ولی فقیه در استان البرز بحث نظارت های شرعی در کشتارگاه های استان از اهمیت زیادی برخوردار است.
آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگر سخنان خود به تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی تاکید دارند.
وی با اشاره به اینکه اداره کل دامپزشکی استان البرز در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی دستاوردهای داشته است، گفت: امیدواریم در خصوص حمایت از تولید داخلی بیش از گذشته تلاش شود.
نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه سخنان خود به جمعیت بالای استان اشاره کرد و کفت: جمعیت بالا در استان میزان مصرف گوشت را در سبد هر خانوار افزایش می دهد به همین منظور باید نظارت بر گوشت های وارداتی دقیق تر باشد.

توانمندی اداره کل دامپزشکی کمتر دیده شده است
وی خواستار اعمال بازرسی های بیشتر در این زمینه شد و اضافه کرد: در کشتارگاه دام و طیور استان ناظران شرعی دقت و هوشیاری بالای در امر ذبح شرعی به خرج دهند تا همواره حلال و سالم به دست شهروندان برسد.
در ادامه این دیدار علی اصغر شریفی مدیر کل دامپزشکی استان البرز گفت: این اداره کل با دقت و حساسیت بالایی به بحث واکسیناسیون و مبارزه با بیماری های دامی، جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای طیور، بحث نظارت های بهداشتی از مزرعه تا سفره مردم، بحث نظارت بر کشتارگاه های دام و طیور و عرضه گوشت سالم و حلال می پردازد.
شریفی در ادامه بیان کرد: متاسفانه توانمندی های اداره کل دامپزشکی و کارکنان آن کمتر دیده شده است در صورتی که تمامی فرآورده های خام دامی از جمله گوشت قرمز، سفید، شیر، ماهی، تخم مرغ و ماهی و غیره از سیستم نظارتی دامپزشکی عبور کرده و به دست مصرف کنندگان می رسد.
وی در پایان در خصوص تحق اقتصاد مقاومتی گفت: برای افزایش بهره وری تولیدات دامی، انجام عملیات های واکسیناسیون رایگان و مستمر در دامداری ها برای کاهش بیماری های دام و طیور، کنترل و نظارت فرآورده های خام دامی در آزمایشگاه های دامی برای تشخیص فلزات سنگین در این گونه مواد غذایی از جمله اقدامات این اداره کل در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com