نظارت دامپزشکی بر بیش از 13 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان‌رضوی

نظارت دامپزشکی بر بیش از 13 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان‌رضوی
رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 13 میلیون و 700 هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان تحت نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی خراسان‌رضوی انجام شده است.
مهدی دیانت‌مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 13 میلیون و 700 هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های خراسان‌رضوی تحت نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی خراسان‌رضوی انجام شده است.
رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور دامپزشکی خراسان‌رضوی افزود: برای تامین سلامت این تعداد جوجه یک‌روزه، بیش از 84 میلیون دوز واکسن مصرف شده و تلقیح تمامی این رقم توسط گروه‌های بخش خصوصی دامپزشکی صورت پذیرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای اوامر مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری امور در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی اصل 44، اداره کل دامپزشکی استان 100 درصد عملیات مرتبط با طیور در زمینه‌های درمانی و پیشگیری را به بخش خصوصی واگذار کرده و بخش دولتی فقط وظیفه نظارت بر حسن اجرای عملیات را بر عهده گرفته است.
دیانت‌مقدم گفت: بیش از هزار و 340 واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت 15 میلیون و 125 هزار قطعه و 227 واحد مرغداری تخمگذار به ظرفیت 8 میلیون قطعه داریم و مراقبت‌های بهداشتی در راستای حفظ این سرمایه عظیم اقتصادی اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: بر این اساس از ابتدای سال تاکنون با اجرای فرایند مراقبت فعال بیماری‌ها، 60 مورد بازدید توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی انجام شده که حاصل آن 3 هزار مورد نمونه‌برداری و 6 هزار و 400 مورد آزمایش مختلف با استفاده از جدیدترین فناوری‌های آزمایشگاهی بوده است.
دیانت‌مقدم با اشاره به خطر بروز آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از اجرای سامانه مراقبت فعال در زیستگاه‌ها، واحدهای صنعتی، روستاها و کشتارگاه‌های طیور استان خبر داد و افزود: با توجه به حساسیت موضوع از مراکز فوق نیز بیش از 21 هزار مورد نمونه‌برداری صورت گرفته و 50 هزار آزمایش با استفاده از فناوری‌های مختلف همچون سرولوژی و بیولوژی مولکولی انجام شده است که نتایج آن نشان می‌دهد، طیور استان به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مبتلا نیستند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com