نظارت بهداشتی دامپزشکی بر واردات ده هزار تن نهاده های خوراک دام و طیور از کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان

نظارت بهداشتی دامپزشکی بر واردات ده هزار تن نهاده های خوراک دام و طیور از کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان
از ابتدای سالجاری بیش از ده هزا تن نهاده های خوراک دام و طیور از کشورهای جمهوری آذربایجان و روسیه با مجوز بهداشتی واردات و از طریق گمرک مرزی بیله سوار وارد کشور شده است.
مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل با بیان این مطلب اظهار داشت :  طبق قانون ساماندهی و نظارت کیفی و بهداشتی بر تولید خوراک دام و طیور و صدور مجوز ترخیص کالا بر واردات نهاده های دامی جهت مصرف در مراکز پرورش و صدور مجوز بر ترانزیت فرآورده های خام دامی از وظایف مهم دامپزشکی است و در این راستا دامپزشکی در جهت رسیدن به امنیت غذایی تلاش می کند.
دکتر صادق صالحی افزود : خوراک دام به طور غیر مستقیم بهداشت دام و سلامت زنجیره غذایی انسان را تحت تأثیر قرار می دهد و به این جهت خوراک سالم دام ، تأمین کننده بهداشت دام ، فرآورده های دامی و غذای سالم و در نهایت تضمین کننده سلامت انسان محسوب می شود.
این مقام مسئول یادآور شد : این محموله ها شامل کنجاله تخم پنبه ، کلزا ، سبوس گندم و تفاله چغندر قند بوده و تحت نظارت و کنترل بهداشتی دامپزشکی و بعد از آنالیز کیفی و انجام آزمایشات میکروبی در سیستم زنجیره مصرف نهاده های خوراک دام و طیور کشور قرار گرفته است.
دکتر صالحی با بیان اینکه کارشناسان دامپزشکی در محل گمرک بیله سوار مستقر بوده و به طور مستمر بر امر صادرات و واردات محموله های حوزه دام و طیور نظارت بهداشتی وفنی دارند خاطر نشان کرد : در امر صادرات در همین مدت بیش از یکصد تن عسل ، نزدیک به 185 تن آلایش غیر خوراکی دامی ، 22 تن دنبه گوسفندی ، بیش از 8 تن پشم شسته و 504 تن پای مرغ با نظارت کارشناسان و صدور گواهی بهداشتی دامپزشکی از این استان به مقصد کشورهای مالزی ، عربستان ، یمن ، ارمنستان ، جمهوری آذربایجان و ویتنام صادر شده است . وی استان اردبیل را قطب مهم تولید جوجه یکروزه کشور دانست و از صادرات بیش از 400 هزار قطعه جوجه یکروزه از این استان به مقصد کشور جمهوری آذربایجان و عراق خبر داد.
دکتر صادق صالحی بر اهتمام ویژه دامپزشکی استان در حمایت از سرمایه گذاری در حوزه دام و طیور تأکید کرد و افزود : در این راستا این اداره کل بر اساس قوانین و ضوابط بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور تمهیدات ویژه ای برای تسهیل صادرات فرآورده های خام دامی با نظارت ویژه بر کیفیت بهداشتی محموله های تولید حوزه دام و طیور و صنایع مرتبط از استان اندیشیده است.
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com