نظارت بهداشتی بر ۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در دزفول انجام شد

نظارت بهداشتی بر ۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در دزفول انجام شد
نظارت بهداشتی بر ۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در دزفول انجام شد

رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: بیش از ۱۵ میلیون قطعه جوجه با نظارت بهداشتی دامپزشکی، در مرغداری‌های صنعتی شهرستان دزفول در سال ۱۴۰۲ پرورش یافت.

محسن ورجاوند افزود: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از زمان جوجه ریزی در واحدهای پرورشی شروع می‌شود و تا عرضه در بازارهای مصرف ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: در این نظارت‌ها بر اساس شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور، عواملی که باعث بروز مخاطرات بهداشتی می‌شوند، مورد شناسایی و بررسی قرار می‌گیرند و برای کنترل عوامل تهدید کننده بهداشت عمومی و امنیت غذایی، اقدامات لازم انجام می‌شود.

رئیس دامپزشکی دزفول گفت: نظارت بهداشتی دامپزشکی در سال ۱۴۰۲ بر روی بیش از ۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های شهرستان توسط کارشناسان این اداره انجام شد.

وی با بیان اینکه ۱۳۵ واحد پرورشی مرغ گوشتی، سه واحد پرورش بوقلمون گوشتی و یک واحد مرغ تخمگذار در شهرستان دزفول فعال است، افزود: رعایت دقیق توصیه‌های دامپزشکی توسط مرغداران که مبتنی بر دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی است سبب ممانعت از بروز بیماری‌های فراگیر و یا بیماری‌ها با تلفات بالا در سطح مرغداری‌ها و جلوگیری از شیوع این گونه بیماری‌ها می‌شود و زمینه ارتقای سطح تولید و استحصال گوشت مرغ سالم و بهداشتی برای مصرف‌کنندگان را فراهم می‌کند.

۲۵ درصد نیاز خوزستان به مرغ توسط دزفول تامین می‌شود؛ این شهرستان علاوه بر ظرفیت بالای تولید مرغ دارای ظرفیت تولید انواع ماهی از جمله ماهیان گرم آبی، سردآبی و خاویار است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com