نظارت بهداشتی بر تولید و عرضه تخم‌مرغ در قوچان

نظارت بهداشتی بر تولید و عرضه تخم‌مرغ در قوچان
روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان از نظارت مسوولین بهداشتی دامپزشکی بر تولید و عرضه 970 تن تخم‌مرغ در این شهرستان خبر داد.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان گفت: تخم‌مرغ از جمله کامل‌ترین و سالم ترین غذاهای شناخته شده در طبیعت است که می‌تواند بسیاری از نیازهای روزمره بدن را تأمین کند این ماده غذایی دارای ارزش بالای غذایی بوده و سرشار از پروتئین، مواد معدنی و ویتامین هست.
علیرضا قدرتی افزود: با توجه به اهمیت این ماده غذایی در سبد خانوار، عرضه و نگهداری غیر بهداشتی آن می‌تواند مخاطرات بهداشتی فراوانی را برای مصرف‌کنندگان ایجاد کند و این خود نظارت‌های مستمر و مداوم بهداشتی از مزارع تولید تا عرضه این فراورده را طلب می‌کند که توسط کارشناسان دامپزشکی انجام می‌گیرد.
وی تصریح کرد: مصرف کنندگان، مواد غذایی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز دارای پروانه بهداشتی تهیه کرده و از تخم‌مرغ‌های بسته‌بندی‌شده شناسنامه دار استفاده کنند و به تاریخ تولید و مصرف آن و شرایط نگهداری در مراکز توزیع توجه داشته باشند.
علیرضا قدرتی اذعان داشت: بهترین زمان مصرف تخم مرغ در داخل یخچال یک ماه هست که با توجه به گرم شدن هوا باید به آن توجه داشت.
وی در انتها خاطرنشان کرد: در آبان ماه سال جاری این شهرستان 970 تن تخم مرغ زیر نظر مسوولین فنی بهداشتی دامپزشکی تولید شد که از این مقدار 604 هزار و 600 تن در داخل استان و مقدار 365 هزار و 400 تن به خارج از استان فرستاده شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com