نظارت بهداشتی بر 9 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های تفت

نظارت بهداشتی بر 9 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های تفت
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان تفت از نظارت بهداشتی کارشناسان این شبکه بر 9 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این شهرستان در سال‌جاری خبر داد.
دکتر نجیب الله محمدی با بیان این خبر اظهار داشت : نظارت بر فرایند تولید گوشت مرغ به عنوان یکی از فراورده‌های خام دامی از نخستین مراحل جوجه‌ریزی و پرورش تا آخرین مراحل مربوط به حمل، کشتار، بسته‌بندی و توزیع در حیطه وظایف دامپزشکی است.
وی افزود: سامانه پایش و مراقبت از بیماری‌های طیور امکان نظارت بر کلیه مراحل پرورش اعم از جوجه‌ریزی، واکسیناسیون، بروز بیماری و درمان را از طریق ثبت و آنالیز آمار در سیستم مذکور فراهم می‌آورد.
این مقام مسئول در ادامه به اهمیت نظارت بهداشتی در امر تولید گوشت سفید به عنوان عامل تضمین سلامت و صیانت از سرمایه افراد اشاره کرد.
و تصریح کرد: ارتباط تنگاتنگ پرورش‌دهندگان با کارشناسان دامپزشکی و رعایت دقیق توصیه‌های آنان که مبتنی بر دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی است به طور قطع تا حد زیادی مانع از بروز بیماری‌های فراگیر و مرگ و میر بالا در مرغداری‌ها و شیوع بیماری‌های مشترک شده و زمینه را برای ارتقاء تولید، تهیه گوشت مرغ سالم و بهداشتی برای مصرف کنندگان فراهم می‌آورد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com