نظارت بر 4.5 میلیون کیلوگرم گوشت مرغ در زنجان

نظارت بر 4.5 میلیون کیلوگرم گوشت مرغ در زنجان
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از در نظارت بر 4 میلیون و 546 هزار و 26 کیلوگرم گوشت مرغ در سه ماه نخست سال جاری در استان زنجان خبر داد.
محمدرشید کرمی اظهار داشت: این مقدار مرغ در کشتارگاه‌های استان زنجان تحت نظارت اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان کشتار شده است.
وی با بیان اینکه این میزان شامل 2 میلیون و 29 هزار و 593 قطعه طیور است، ادامه داد: از مقدار گوشت‌های نظارت شده است مقداری به علت بیماری‌های مختلف ضبط شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه از این مقدار 38 هزار و 761 کیلوگرم به علت بیماری‌های مختلف ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است، تصریح کرد: از گوشت‌های تولید شده در استان زنجان یک میلیون و 197 هزار کیلوگرم گوشت مازاد مصرف استان بوده است.
وی با بیان اینکه گوشت‌های مازاد بر نیاز استان زنجان به استان‌های تهران، کردستان، قزوین، همدان و البرز ارسال شده است، یادآور شد: همچنین در سه ماهه نخست سال جاری 256 تن مرغ زنده برای کشتار به استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، قزوین، کردستان و البرز صادر شده است.
کرمی با اشاره به اینکه همه کشتارگاه‌های طیور استان زنجان صنعتی هستند، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ کشتارگاه سنتی طیور در استان وجود ندارند و همه کشتارگاه‌های طیور در استان زنجان صنعتی هستند.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت کشتارگاه‌های طیور استان زنجان بیش از تولیدات استان زنجان زنجان است و مازاد تولیدات این کشتارگاه‌ها به خارج از استان زنجان ارسال می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان در مورد گوشت قرمز تولید در سال جاری گفت: در سه ماه نخست سال جاری یک میلیون و 186 هزار و 500 کیلوگرم گوشت در زنجان تولید شده است.
وی افزود: این مقدار گوشت در سه ماهه نخست سال جاری در کشتارگاه‌های دام استان زنجان مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفت.
کرمی ابراز داشت: از این مقدار 16 هزار و 195 کیلوگرم به علت بیماری‌های مختلف ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
وی با اشاره به اینکه این مقدار گوشت از کشتار 10 هزار و 469 راس دام در سه ماه نخست سال جاری تولید شده است، گفت: 3 هزار و 150 کیلوگرم گوشت استحصالی مازاد بر نیاز استان زنجان به تهران ارسال شد.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از بازرسی 8 میلیون و 211 هزار و 376 قطعه طیور در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: این مقدار طیور شامل 16 میلیون و 709 هزار و 975 کیلوگرم بوده است.
وی درباره مبارزه با بیماری‌های طیور در استان به خبرنگار فارس گفت: برای بررسی و مراقبت از بیماری‌های طیور، زنبور و آبزیان تعداد 8 هزار و 556 مورد بازرسی از مرغداری‌ها، زنبورستان‌ها و مراکز پرورش ماهی در سال گذشته انجام گرفته است.
کرمی افزود: برای مبارزه با بیماری‌های طیور در سطح استان 124 میلیون و 505 هزار واکسن در سال 89 توزیع شده است.
وی همچنین از صادرات بیش از 44 میلیارد ریال مواد خامی دامی از استان زنجان به خارج از کشور در سال گذشته خبر داد.
این مقام مسئول در استان زنجان با بیان اینکه این مواد خام دامی تحت نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان زنجان صورت گرفته است، تصریح کرد: تخم مرغ نطفه‌دار، روده سورت شده گوسفندی و گاوی و آسیل گوسفندی از جمله این صادرات بوده است.
وی ادامه داد: مواد خام دامی استان زنجان به کشورهای اوکراین، مصر، عربستان، عراق و آذربایجان صادر شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجاندر مورد بازرسی از کشتار دام در کشتارگاه‌های استان در سال 89 یادآور شد: 20 میلیون و 669 هزار کیلوگرم گوشت در سال گذشته در کشتارگاه‌های دام و طیور استان زنجان مورد بازرسی کارشناسان و بازرسان این اداره قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه از این مقدار 40 هزار و 199 راس مربوط دام بوده است، ادامه داد: وزن این تعداد دام کشتار شده 3 میلیون و 959 هزار کیلوگرم بوده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com