نظارت بدون دخالت بر تولید باید اعمال شود

نظارت بدون دخالت بر تولید باید اعمال شود

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران با انتقاد از افزایش وحشتناک قیمت‌ نهاده‌های تولید، اظهار کرد: با توجه به اینکه بهترین فصل برای جوجه‌ریزی است به دلیل عدم امنیت اقتصادی و گرانی نهاده‌ها جوجه‌ریزی بسیار کاهش یافته از طرف دیگر مصرف‌کننده نیز توانایی خرید تخم‌مرغ با قیمت کیلویی هزار و300 تومان را ندارد که لازم است به منظور افزایش قدرت خرید مردم و همچنین حمایت از تولید یارانه برای مصرف‌کننده درنظر گرفته شود.
ناصر نبی پور ـ در گفت‌وگو با خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه حدود800 تن از تخم‌مرغ تولیدشده ماه گذشته توسط شرکت پشتیبانی امور دام به صورت امانی خریداری و در سردخانه نگهداری می‌شود، اظهارکرد: در حال حاضر میزان تولید به دلیل افزایش شدید قیمت نهاده‌ها کاهش یافته است.
وی با بیان‌اینکه قیمت نهاده‌های تولید نسبت به سال گذشته حدود70 درصد افزایش یافته است، گفت: ذرت به قیمت کیلویی 375 تومان و سویا به قیمت کیلویی520 تومان در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد، در صورتیکه در مدت مشابه سال گذشته ذرت کیلویی220 تومان و سویا کیلویی330 تومان بوده است این درحالیست که قیمت تخم مرغ همچون سال گذشته کیلویی هزار تومان فروخته می‌شود، از طرف دیگر قیمت تمام شده تولید آن حدود هزار و 300 تومان است.
نبی پور با یادآوری اینکه ازاسفند تا مردادماه تقاضا و قیمت کاهش می‌یابد، تصریح کرد: افزایش شدید قیمت نهاده‌ها و بالا رفتن ضرر تولیدکنندگان باعث شده بسیاری از واحدها از ظرفیت کامل تولید خود استفاده نکنند.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران با تاکید به اینکه دولت باید نظارت بدون دخالت در بخش تولید داشته باشد، تنها راهکار برای حمایت از تولید و مصرف را پرداخت یارانه به مصرف کننده عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: اعمال تعرفه60 درصدی صادرات غیرقانونی است و از سوی دیوان عدالت اداری لغو شده است اما نمی‌توان اجرا کرد!

 
کلمات کلیدی نظارت
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com