نشست بررسی وضعیت بازار گوشت مرغ در استان سمنان

نشست بررسی وضعیت بازار گوشت مرغ در استان سمنان
معاون برنامه ریزی استانداری سمنان بر ارائه راه حل منطقی برای برون رفت از وضعیت فعلی و ثبات در بازار گوشت مرغ در این استان تاکید کرد.
'مجتبی رضایی' روز یکشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات مرغداران و نوسانات قیمت گوشت مرغ در استان سمنان افزود: مصوبات این نشست و رعایت مفاد آن از سوی تولید کنندگان، کشتارگاه و ذخیره سازی لازم الاجراست.
معاون استاندار سمنان با اشاره به مسائل روزهای اخیر قیمت گوشت مرغ، نوسانات بازار و دغدغه های تولیدکنندگان گفت: در این نشست با بررسی جوانب امر به دنبال تعیین راحل برای برون رفت از این وضعیت هستیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز با اشاره به مشکل ایجاد شده در بخش طیور گوشتی گفت: در روزهای اخیر جلسات متعددی با حضور مرغداران، کشتارگاه ها و ... پیگیری های لازم برای برون رفت از وضعیت فعلی و جلوگیری از خسارت به مرغداران تشکیل شده است.
'سیدمجیدموسوی' بیان کرد: به دنبال برنامه ریزی منطقی و کارشناسی بحث مرغ در این استان برای جلوگیری از نوسانات شدید بازار در فصول مختلف و خسارت وارده به تولیدکنندگان هستیم.
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی استان سمنان نیز در خصوص تولید مازاد در این استان، مساعدت برای تغییر اندازه خرید مرغ، خرید نقدی و خرید مرغ به صورت زنده مطالبی بیان کرد.
مسئولان کشتارگاه ها هم با توجه به قدرت خرید، خواستار تامین نقدینگی برای رفع مشکل خرید و در مواردی تکمیل چرخه کار در کشتارگاه ها شدند.
در این نشست مقرر شد: پنج کشتارگاه فعال مرغ استان سمنان روزانه 95 تن گوشت مرغ منجمد تولیدی استان را برای ذخیره سازی تحویل شرکت پشتیبانی امور دام نمایند.
همچنین مقرر شد مرغ به صورت زنده از قرار هر کیلو 40 هزار ریال درب مرغداری خریداری و بعد از کشتار و انجماد، مرغ ها براساس دستورالعمل فعلی تحویل شرکت پشتیبانی امور دام شود و در ازای صورت حساب تحویل گوشت مرغ، ذرت و سویا با نرخ مصوب تحویل مرغداران شود.
ذخیره مرغ های کشتار شده خارج از اندازه نیز توسط مرغدار ذخیره و در قبال ارائه صورت حساب میزان مرغ ذخیره شده و ارائه ضمانت نامه به شرکت پشتیبانی امور دام ذرت و سویا تحویل مرغداران شود تا در فرصت مناسب با هماهنگی لازم، این مرغ ها توسط اتحادیه یا تعاونی مرغداران وارد بازار و تسویه حساب شود.
در نشست بررسی وضعیت مرغ گوشتی با تاکید معاون برنامه ریزی استانداری سمنان مقرر شد به لحاظ ایجاد چرخه کامل صنعت مرغداری در این استان (تولید تا عرضه و برنامه های جنبی) حداکثر ظرف مدت یک ماه طرح اجرایی از سوی اتحادیه یا تعاونی مرغداری استان و ... با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تهیه و ارائه تا نسبت به جانمایی و تامین منابع اقدام شود.
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار خوزستانی گفت : ۹۳/۰۸/۲۶

    باسلام،، مدیر محترم itpیک سوال؟؟مگر خوزستان جز استانهای کشور محسوب نمیشه که هیچ وقت مرغ زنده دران اعلام نمیشه،، البته بی در وپیکری این استان دراین مورد قابل لمسه،، ویا کسی جرات این رو نداره که درمقابل جلیلیان مسئول کشتارگاه اهواز قد الم کنه ونسبت به قیمت اون نظارتی داشته باشه،، به وا... اگر لا پوشانی کنید در پیشگاه خداوند گناهکارید،، زور و چپاول و دلال گری درصنعت مرغداری خوزستان بیداد میکنه،، اقایون ،، مسئولین به داد مرغدار خوزستانی برسید،،

    پاسخ...
  •  

    مرغدار خوزستانی گفت : ۹۳/۰۸/۲۷

    به داد مرغداران خوزستانی هم برسید که اینجا ظلم و حق خوری بیداد میکنه.همیشه باید ارزونتر از بازار بفروشیم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com