نرخ ۷۱۹ تومانی برای شیر خام پیشنهاد کرده‌ایم

نرخ ۷۱۹ تومانی برای شیر خام پیشنهاد کرده‌ایم
رئیس اتحادیه دامداران با اشاره به درخواست مجدد تولیدکنندگان برای افزایش قیمت شیر خام اعلام کرد: حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد هزینه مربوط به تولید هر کیلو شیر خام مربوط به هزینه خوراک دام است.
سعید سلطانی سروستانی گفت: در حال حاضر نرخ خوراک دام بیش از هر چیز تحت تاثیر قیمت جو است که این محصول نیز از طریق واردات تامین می‌شود که نوسانات اخیر نرخ ارز نیز به نوبه خود منجر به افزایش قیمت آن شده است.
وی در این خصوص ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون قیمت نهاده‌های دامی بین ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته است که این امر به صورت مستقیم بر هزینه تمام شده تولید شیر خام تاثیر می‌گذارد. دامدار یک ورودی و یک خروجی هزینه‌ای دارد، هر چه هزینه‌های ورودی افزایش یابد به‌‌ همان میزان هزینه‌های خروجی و نهایی تولیدکنندگان نیز افزایش می‌یابد.
سلطانی سروستانی با تاکید بر اینکه نمی‌توان باوجود افزایش هزینه‌های تولید، قیمت نهایی را ثابت نگه داشت، افزود: ما پیشنهاد خود برای شیر خام را در قالب نرخ ۷۱۹ تومان به کارگروه قیمت گذاری اعلام کردیم. همچنین پیشنهاد افزایش قیمت خود را به معاونت امور دام نیز ارائه دادیم تا آن‌ها با آنالیز قیمتی مورد نظر خود تطبیق داده و نرخ مورد نظرشان را اعلام کنند.
وی با اشاره به اینکه نرخ پیشنهادی ۷۱۹ تومان برای استان تهران است و قیمت این محصول در استان‌های مختلف متفاوت است، اظهار داشت: تاکنون معاونت امور دام اعمال نظر نهایی خود در خصوص قیمت شیر خام را ارائه نکرده و ما همچنان در انتظار تعدیل قیمت این محصول هستیم.
رئیس اتحادیه دامداران تصریح کرد: دامداران به هیچ عنوان خواستار فروش شیر با قیمت گران نیستند چرا که افزایش قیمت آن منجر به کاهش توان تولید و کاهش تقاضا می‌شود. چنانچه نهاده‌های دامی به وفور و به قیمت مناسب در اختیار دامداران قرار گیرد، قیمت فروش شیر خام نیز کاهش می‌یابد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com