نرخ شیر نایلونی به 660 تومان افزایش یافت

نرخ شیر نایلونی به 660 تومان افزایش یافت
شیر نایلونی 900گرمی که طبق مصوبه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید 600 تومان در بازار مصرف فروخته می‌شد، از سه روز پیش از سوی برخی کارخانه‌های لبنی استان تهران با 10 درصد افزایش به نرخ 660 تومان عرضه می‌شود.
افزایش 10 درصدی نرخ محصولات لبنی در تیر ماه از سوی سازمان حمایت مورد تایید قرار گرفت اما کارخانه‌های لبنی معتقدند این افزایش قیمت با احتساب ثابت بودن قیمت شیر خام در نظر گرفته شده است و اکنون که قیمت شیر خام به بیش از 520 تومان افزایش یافته کارخانه‌های لبنی از سه روز اخیر شیر نایلونی 900 گرمی را با احتساب شیر خام کیلویی 520 تومان 660 تومان در بازار مصرف عرضه می‌کنند.
تاکنون سازمان بازرگانی و سازمان تعزیرات حکومتی برخوردی با این کارخانه‌ها نداشته و کارخانه‌های لبنی طی پیگیری‌های خود از سازمان حمایت به دنبال رسمی کردن این افزایش قیمت هستند.
به دلیل افزایش قیمت شیر خام از سوی دامداران تولید شیر پاستوریزه و استریل به دلیل مقرون به صرفه نبودن تولید آن کاهش یافته واین کاهش در بازار مصرف نیز محسوس می‌شود.
همچنین صد میلیارد تومان از یارانه شیر توزیع شده در سال گذشته و امسال به وزارت بازرگانی واریز شده و این وزارتخانه دستور پرداخت این اعتبار را به کارخانه‌های لبنی داده است که به تدریج در استان‌های کشور به کارخانه‌داران پرداخت شود اما هنوز پولی به دست کارخانه‌های لبنی و به تبع آن دامداران و کارگران کارخانه‌ها نرسیده است.
50 میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به یارانه شیر توزیع شده در سال گذشته و 50 میلیارد تومان آن مربوط به یارانه شیر تولید شده در سال جاری است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com