نرخ خرید تضمینی گندم ۱۱۵۵ تومان اعلام شد

نرخ خرید تضمینی گندم ۱۱۵۵ تومان اعلام شد
سخنگوی دولت در حاشیه نشست دولت نرخ خرید تضمینی گندم را ۱۱۵۵ تومان اعلام کرد.
محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه نشست دیشب هیات دولت با بیان این که نرخ خرید تضمینی یک کیلوگرم گندم ۱۱۵۵ تومان تصویب شد، افزود:‌ براساس مصوبه هیئت دولت مبلغی بالغ بر 5 هزار و 727 میلیارد تومان برای کمک به تولید تخصیص داده شده است که از این میزان هزار و 200 میلیارد تومان به وزارت صنایع برای کمک به بخش‌های صنعتی، یک هزار میلیارد تومان برای وزارت جهاد کشاورزی جهت کمک به تولید محصولات کشاورزی و برقی کردن چاه‌ها، 500 میلیارد تومان به وزارت نیرو، 450 میلیارد تومان به وزارت راه و شهرسازی و همچنین 750 میلیارد تومان به وزارت کشور برای کمک به بخش حمل‌ونقل عمومی اختصاص خواهد یافت.
وی با اعلام این که همچنین 100 میلیارد تومان نیز به وزارت صنعت و معدن و همچنین وزارت جهاد کشاورزی جهت کمک‌های ویژه برای صنایع با تکنولوژی بالا اختصاص می‌یابد، اظهار داشت: مبلغ ناچیزی نیز برای تجهیز سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها اختصاص خواهد یافت.
وی افزود:‌ این 5 هزار و 727 میلیارد تومان که به یارانه تولید اختصاص یافته در کنار 4 هزار و 800 میلیارد تومان در نظر گرفته شده برای طرح تحول سلامت است.
سخنگوی دولت ادامه داد: این مبالغ به عنوان یارانه برای 140 هزار میلیارد تومان تسهیلاتی است که از سوی بانک مرکزی اعلام آمادگی شده است، تا به صنایع به عنوان تسهیلات پرداخت شود و برای نخستین بار چنین رقم قابل توجهی به تولید اختصاص می‌یابد.

 
نظرات شما
  •  

    رضا زارع دیبا گفت : ۹۳/۰۷/۰۵

    ای کاش تخم مرغ را هم خرید تضمینی داشتند یا مرغدار را آزاد می کردند که به صادراتش برسه.

    پاسخ...
  •  

    محمد رضا خدائی گفت : ۹۳/۰۷/۰۶

    از دولتمردان واقعا این انتظار میرود که از تولید وبخش کشاورزی حمایت شود ایا با افزایش دادن قیمت تضمینی خرید گندم فکر کردید که بخش نهاده تغذیه ای دام وطیور که 70در صد هزینه را شامل میشود نیز افزایش می یابد پس در مورد خرید تضمینی مرغ چه کار کرده اید.فقط ژست می گیریم که عامه پسند باشد تولید کنندگان صنعت دام وطیور کشک.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com