نرخ تخم‌مرغ 4400 تومان پیشنهاد شد

نرخ تخم‌مرغ 4400 تومان پیشنهاد شد
برای حذف واسطه‌ها و کاهش قیمت تخم‌مرغ در بازار مصرف عرضه مستقیم، محصول تولیدشده تعاونی‌های تولیدی افزایش می‌یابد.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن با اعلام این مطلب گفت: عصر دیروز جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار با حضور نمایندگان مرغداران و جهاد کشاورزی برگزار و قیمت تخم‌مرغ درب مرغداری تعیین شد.
هدایت‌اله اصغری افزود: قیمت پیشنهادی تخم‌مرغ درب مرغداری بر اساس هزینه‌های تولید توسط مرغداران چهارهزار و 850 تومان و جهاد کشاورزی، چهارهزار و 400 تومان پیشنهاد شد که در پایان بر نرخ چهارهزار و 400 تومان توافق شد.
وی خاطرنشان کرد: نرخ نهایی تخم‌مرغ برای اعلام نهایی باید در جلسه ستاد تنظیم بازار نهایی شود تا نرخ مصرف‌کننده و تولیدکننده مشخص گردد.
نرخ واقعی هر شانه تخم‌مرغ 10500 تومان
مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن ادامه داد: مرغدار اکنون با توجه به هزینه‌های تولید، در هر کیلوگرم تخم‌مرغ حدود یک‌هزار و 200 تومان ضرر می‌دهد و به‌طور متوسط این محصول درب مرغداری‌های کشور هر کیلوگرم سه‌هزار و 400 تا سه‌هزار و 600 تومان به فروش می‌رسد.
اصغری تصریح کرد: برای ادامه روند تولید تخم‌مرغ باید نرخ این محصول افزایش یابد، به‌طوری که قیمت واقعی هر شانه تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده با در نظر گرفتن هزینه‌های تولید باید به  10 هزار و 500 تومان افزایش یابد.
تخم‌مرغ ارزان، عرضه مستقیم می‌شود
وی با بیان اینکه تولیدکننده تخم‌مرغ را به قیمت کمی به فروش می‌رساند و مصرف‌کننده آن را با قیمت بالایی خریداری می‌کند، یادآور شد: برای منطقی شدن روند توزیع تخم‌مرغ و کاهش قیمت این محصول در بازار مصرف، عرضه مستقیم این محصول از تعاونی تولید تا مصرف‌کننده افزایش می‌یابد.
گفتنی است، با وجود اینکه تخم‌مرغ در بازار خرده‌فروشی‌ها نرخ بالایی دارد، ولی این محصول در میادین میوه و تره‌بار را با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با تعاونی‌های تولید، هشت‌هزار و 800 تومان به فروش می‌رسد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com