نخریدن مرغ از مرغداران فقط در استان‌هایی که افزایش تولید دارند اتفاق افتاده است

نخریدن مرغ از مرغداران فقط در استان‌هایی که افزایش تولید دارند اتفاق افتاده است

نماینده‌ی مردم شوش در مجلس گفت: مشکل خریداری نشدن مرغ تولیدکنندگان توسط شرکت پشتیبانی امور دام، فقط در استان‌هایی اتفاق افتاده است که افزایش تولید دارند.
جاسم ساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که این مشکل فقط از طرف نمایندگان استان اصفهان مطرح می‌شود، افزود: با توجه به این که تولید مرغ در حال حاضر بیش‌تر از نیاز بازار است، شرکت پشتیبانی امور دام که وظیفه‌ی کنترل بازار به نفع تولیدکننده را برعهده دارد، بخشی از تولید را خریده و تا زمانی که تولید کاهش پیدا کند.
وی ادامه داد: در‌باره این مشکل قرار شد که جلسه‌ای با حضور نمایندگان تولیدکننده، نمایندگان کشتارگاه و معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی برای حل این مشکل برگزار شود.
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس، هم‌چنین درباره‌ی واردات مرغ برزیلی به کشور، گفت: بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه اگر کسی بخواهد برای هر نوع وارداتی ثبت سفارش کند، دولت نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد یا این که مجوز ندهد؛ دولت فقط می‌تواند از راه تعرفه، نیاز داخل و تولید را هماهنگ کند. به همین دلیل واردات مرغ یا گوشت ممنوعیتی ندارد و فقط با تعرفه به دولت اجازه داده‌ایم که نیاز داخل و تولید را کنترل کند.
ساعدی در ادامه تاکید کرد: در هر صورت وظیفه‌ی ما هم حمایت از تولیدکننده به خاطر سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و استمرار تولیدی است که انجام می‌دهد و هم حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان؛ یعنی قیمت باید به گونه‌ای متعادل باشد که تولیدکننده و مصرف‌کننده ضرر نکنند.
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس، درباره‌ی پاسخگو نبودن اتحادیه‌ی مرکزی مرغداران به مشکل تولیدکنندگان، گفت: در واقع این وزارتخانه جهادکشاورزی است که با تعاونی‌های مرغداران قرارداد بسته به همین دلیل اتحادیه نمی‌تواند پاسخگو باشد؛ ولی می‌تواند مشکلات را منتقل کند که هنوز از طریق اتحادیه‌ی مرکزی مرغداران هیچ اطلاعی در این‌باره به ما داده نشده است. به همین دلیل است که می‌گویم استان‌های معدودی از کشور این مشکل را دارند و در واقع موضوع این‌قدر مهم نبوده که اتحادیه پیگیری کند.

 
کلمات کلیدی خرید تضمينی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com