نبود سیستم هماهنگ در تهیه و توزیع مرغ از مشکلات صنعت مرغداری است

نبود سیستم هماهنگ در تهیه و توزیع مرغ از مشکلات صنعت مرغداری است

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان خراسان شمالی از تولید سه هزار و 400 تن گوشت مرغ طی شش ماهه اول سال در استان خبر داد.به گزارش ایسنا، علی‌اصغر عباس‌پور در این خصوص گفت: این میزان در شش ماهه نخست سال گذشته سه هزار و 200 تن بوده است.
وی ظرفیت جوجه‌ریزی مرغداری‌های استان را یک میلیون و 100 هزار قطعه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تعداد 69 واحد مرغداری در استان وجود دارد که تنها 63 واحد آن فعال است.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان خراسان شمالی علت فعال نبودن پنج واحد از مرغداری‌های استان را تخریب، عدم صرفه اقتصادی، کمبود تسهیلات و... ذکر کرد.
وی خاطرنشان کرد: این مقدار تولید گوشت مرغ در استان فقط جوابگوی 60 درصد نیاز استان است درحالی که می توان با برنامه ریزی بهتر و هماهنگی بین ارگان‌ها کل نیاز 25 تنی روزانه استان را تامین کرد.
وی با اشاره به علت کاهش مرغ طی چند روز اخیر اظهار داشت: این امر به عرضه و تقاضای بازار و نیاز مردم بستگی دارد چرا که در زمان اوج مصرف از قبیل ماه مبارک رمضان و ایام عید تقاضای باز منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ بیش از مبلغی است که مرغدار مجبور به فروش است، گفت: با توجه به این که بازار به حالت تعادل رسیده، مرغدار مجبور است مرغ خود را کمتر از قیمت تمام شده به بازار عرضه کند که این امر به ضرر وی تمام می‌شود.
عباس پور در پایان نبود سیستم هماهنگ در خصوص تهیه و توزیع مرغ را از مشکلات صنعت مرغداری بیان و تصریح کرد: جدا بودن تولید و تقاضا از هم و نادیده گرفتن تولید کننده در زمان مصرف برای مرغدار مشکل ساز شده در صورتی که می‌توان با حمایت از تولید کننده، آنها را به این امر تشویق کرده و وضعیت استان را بهبود بخشیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com