نبض بازار مرغ در ماه رمضان ضربان منظمی داشت

نبض بازار مرغ در ماه رمضان ضربان منظمی داشت

حلیل - سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی به خوبی از عهده تنظیم بازار گوشت و مرغ برآمده و نبض بازار مرغ در ماه رمضان ضربان منظمی داشت.
انصاری فرد، مدیر کل روابط عمومی و سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران"ایسکانیوز"، گفت: معترضان طرح ساماندهی بازار مرغ به وسیله جهاد کشاورزی اطلاعات کافی را در این زمینه نداشته و بررسی های لازم را انجام ندادند.
وی افزود: برای بررسی موفق بودن و یا عدم موفقیت این طرح، نیاز به بررسی سه مولفه تولید کننده، واسطه گران و شبکه توزیع و مصرف کننده است و رضایت مندی و یا عدم رضایت هر یک از این بخش ها می تواند عدم موفقیت وزارت جهاد کشاورزی در موفقیت این طرح را نشان دهد.
انصاری فرد گفت: قبل از طرح ساماندهی به وسیله وزارت جهاد کشاورزی، مرغداران تولید خود را هر کیلوگرم 850 تومان می فروختند در حالی که با اجرای این طرح، تمام تولید مرغ آن ها هر کیلوگرم هزار و 150 تومان خریداری شده، عرضه و یا ذخیره سازی می شود.
سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: در حال حاضر 20 هزار واحد تولیدی مرغ و تخم مرغ در کشور وجود دارد که 50 درصد آن ها تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند و طبق پیش بینی به 70 درصد افزایش می یابند.
وی افزود: کشتارگاه ها به عنوان واسطه گران این طرح، حق فروش گوشت را نداشته و تنها کار کشتار را انجام می دهند و گوشت مرغ با قیمت مشخص شده هر کیلوگرم هزار و 710 تومان در کشتارگاه به فروش می رسد.
انصاری فرد گفت: گوشت قرمز نیز هر کیلوگرم پنج هزار و 500 تومان در قالب لاشه شقه، وارد بازار شد و گوشت وارداتی سه هزار و 500 تا چهر هزار و 50 تومان عرضه شد.
وی افزود: تمام گوشت های وارداتی پس از گذشت 72 ساعت در صورت عدم فروش از مغازه ها توسط جهاد کشاورزی پس گرفته می شد.
مدیر کل روابط عمومی و سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح ساماندهی در رابطه با گوشت قرمز سخت تر و زمان بر خواهد بود چرا که 70 دصد کشتارگاه ها سنتی بوده و پراکندگی زیادی در سطح کشور دارند.
وی گفت: سازمان امور عشایر اقدام به خرید دام ازدامداران به ویژه عشایر کرده است و به زودی طرح ساماندهی گوشت قرمز اجرایی تر و عملی خواهد شد.
انصاری فرد در آخر گفت: قراردادهای این طرح یکساله بود و بعد از اتمام آن بررسی های لازم انجام شده و تغییرات لازم در تمدید آن ها صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: اجرای این طرح از طریق وزارت جهاد کشاورزی تداوم خواهد داشت

 
کلمات کلیدی قيمت مرغ رمضان
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com