ناکامی وزیر کشاورزی فرانسه در متقاعد کردن مقامات روسی برای لغو تحریم‌ها

ناکامی وزیر کشاورزی فرانسه در متقاعد کردن مقامات روسی برای لغو تحریم‌ها
طی روزهای گذشته وزیر کشاورزی فرانسه به مسکو سفر کرده است تا مقامات روس را برای لغو تحریم های کشاورزی اعمال شده علیه اتحادیه اروپا متقاعد کند اما اظهارات وزیر کشاورزی روسیه نشان از ناکامی این وزیر فرانسوی می‌دهد.
استفان لفول، وزیر کشاورزی فرانسه، طی روزهای گذشته به مسکو سفر کرده است تا تلاش هایی را در راستای متقاعد کردن مقامات روس برای لغو تحریم های محصولات غذایی، کشاورزی و دامی اعمال شده علیه اتحادیه اروپا انجام دهد.
بنا به گفته این مقام فرانسوی، تحریم های روسیه علیه محصولات این کشور، 280 میلیون یورو به اقتصاد فرانسه ضرر وارد کرده است.
اما اظهارات وزیر  کشاورزی روسیه نشان دهنده ناکام بودن فرانسه در متقاعد کردن روسیه در لغو تحریم ها است.
الکساندر تکالیف، پس از دیدار با وزیر کشاورزی فرانسه تأکید کرد به دلیل ایفای نقش فرانسه در تحریم روسیه توسط اتحادیه اروپا، ‌روسیه نیز نمی تواند فرانسه را از تحریم های خود علیه اتحادیه اروپا مستثنی کند.
وزیر کشاورزی فرانسه اعلام کرده است که از زمان اعمال تحریم ها توسط روسیه، صادرات محصولات کشاورزی فرانسه به روسیه به حدود نصف کاهش یافته است.
بر همین اساس در سال 2014 و پیش از اعمال تحریم ها 1.26 درصد از کل محصولات کشاورزی، غذایی و دامی صادراتی فرانسه با مقصد روسیه بوده اند که در حال حاضر این سهم به 0.64 درصد کاهش یافته است.
بنا به گفته لفول، تحریم های اعمال شده از سوی روسیه علیه اتحادیه اروپا به ایجاد مازاد عرضه در این اتحادیه منجر شده و قیمت محصولات دامی،‌غذایی و کشاورزی را به شدت کاهش داده است و به همین دلیل ارزیابی خسارت وارده از این تحریم‌ها بسیار مشکل خواهد بود.
وزیر کشاورزی فرانسه در این سفر در حال رایزنی با مقامات کرملین برای صادرات محصولات غیر تحریمی به روسیه است.
پیش از اعمال تحریم ها، فرانسه با صادرات 1.42 میلیارد دلار محصولات غذایی ، دامی و کشاورزی به روسیه پس از آلمان، لهستان، آمریکا و هلند پنجمین تأمین کننده این نوع محصولات در روسیه بوده است.
 
کلمات کلیدی تحریم روسیه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com