نامه منتسب به دکتر روحانی درباره نرخ شیر، مورد تأیید نهاد ریاست جمهوری نیست

نامه منتسب به دکتر روحانی درباره نرخ شیر، مورد تأیید نهاد ریاست جمهوری نیست
دفتر نهادریاست جمهوری، نامه منتسب به دکتر حسن روحانی،درباره مخالفت رییس جمهور با آزادسازی نرخ شیر را تکذیب کرد.
موضوع آزادسازی نرخ شیر و دغدغه تعیین تکلیف قیمت احتمالی آن، این روزها تبدیل به بحث بسیاری از خبرگزاری‌ها،سایت های خبری و روزنامه‌ها شده است؛ به‌طوری که بسیاری از مسئولان بهداشتی کشور، زنگ خطر کاهش مصرف سرانه شیر و تأثیرات آن بر روی سلامت افراد از جمله خطر رواج بیماری پوکی استخوان میان جمعیت رو به افزایش سن وسال جامعه را به صدا درآورده‌اند.
تا آنجا که رضا باکری دبیر انجمن صنایع و فرآورده‌های لبنی ایران دیروز به ایانا خبر می‌دهد که اگرچه از سرانه مصرف شیر در کشور کاسته نشده است، اما جابه‌جایی مصرف صورت گرفته است -از مصرف اقشار ضعیف کاسته شده و با تبلیغات صورت‌گرفته درباره فواید آن - به مصرف طبقه مرفه افزوده شده است.
در این باره، روز گذشته یکی از خبرگزاری‌های قدیمی و مشهور کشور، خبری را مبنی بر "مخالفت ریاست جمهوری با آزادسازی نرخ شیر و اختصاص یک‌هزار و 350 میلیارد تومان یارانه (هزینه‌های تولید) به دامداران" داد و اعلام کرد که نرخ قطعی شیر در جلسه (دوشنبه) ستاد تنظیم بازار قطعی می‌شود.
همین موضوع و اظهارات مدیران صنایع شیر کشور و دامداران باعث شد که خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران نیز در جلسه ستاد تنظیم بازار معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور یابد، اما نه تنها با مراجعه دست خالی این صنوف تولیدی به اداراتشان مواجه شد بلکه سخنگوی تنظیم بازار وزارت صنعت نیز به خبرنگار ما گفت: "بررسی قیمت شیر خام در دستور کار امروز ستاد تنظیم بازار قرار نداشته و نرخ شیر خام تغییر نمی‌کند. البته وی افزود: هیچ اطلاعی از مخالفت رئیس جمهوری با آزادسازی نرخ شیر ندارم و مکاتباتی در این باره صورت نگرفته است."
از نکات جالب در این جلسه، حضور مدیران تشکل های دامداری و صنایع شیر کشور برای این جلسه فرضی بود که بدون حاصل شدن نتیجه خاصی، ساختمان ستاد تظیم بازار را با نارضایتی از بی‌برنامگی پیش آمده یا هر دلیل دیگر ترک کردند.
برای اطلاع از کم و کیف موضوع، خبرنگار ایانا با اداره اخبار دفتر نهاد ریاست جمهوری تماس گرفت و فرجاد غلام‌نیا مسئول اداره خبر دفتر ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار ایانا با بیان اینکه وی نیز تنها این اظهار نظر را به نقل از رییس جمهوری در روزنامه‌های امروز خوانده است، گفت: اطلاعی در این باره ندارم و نامه‌ای در این خصوص برای ما ارسال نشده و برای ما هم منبع اصلی ارسال خبر به خبرگزاری یادشده مشخص نیست.
وی با تاکید بر اینکه تنها اخباری که در سایت ریاست جمهوری نهاده می‌شود یا در سخنرانی‌های ایشان مطرح شده، مورد تأیید نهاد ریاست جمهوری است، خاطرنشان کرد: منبع اعلام این خبر به‌درستی مشخص نیست و [...] خبرگزاری مطرح‌کننده این خبر ساختگی، در این باره باید پاسخگو باشد.
گفتنی است، یکی از خبرگزاری‌های کشور دیروز بدون اشاره به منبع اصلی خبر عنوان کرده بود که رئیس جمهوری در نامه‌ای به معاون اولش، مخالفتش را با افزایش و آزادسازی قیمت شیر اعلام کرده تا این مخالفت به اطلاع وزرای جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت برسد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com