نارضایتی مصرف کنندگان آفریقای جنوبی از بالا رفتن قیمت مرغ

نارضایتی مصرف کنندگان آفریقای جنوبی از بالا رفتن قیمت مرغ
آفریقای جنوبی - مصرف کنندگان از افزایش ناگهانی قیمت مرغ به دلیل پرداخت عوارض موقتی تحمیل شده بر روی واردات مرغ منجمد از آلمان ، هلند و انگلستان ابراز نارضایتی کردند . مرغداران و واردکنندگان گوشت مرغ انتظار داشتند که قیمت مرغ منجمد بدون تغییر باقی بماند . 
مدیر انجمن دام و طیور اظهار داشت که : این افزایش قیمت فقط چند ماه بازار را تحت تاثیر قرار می دهد . 
مدیر اجرایی انجمن وارد کنندگان و صادرکنندگان آفریقای جنوبی گفت : انتظار افزایش قیمت ناگهانی را نداشتیم ولی حمایت دولت از مرغداری ها برای افزایش تولیدات داخلی ، باعث تحمیل هزینه ها بر مصرف کنندگان می شود .  
کمیسیون وزارت بازرگانی آفریقای جنوبی مقدار عوارض موقت بر روی مرغ منجمد با استخوان را بین 22 تا 72 درصد اعلام کرد . علت این امر از دید کارشناسان اقدامی در جهت مبارزه با فروش زیر قیمت بازار می دانند . این کمیسیون از پیدا کردن شواهدی در راستای آزادسازی قیمت مرغ منجمد وارداتی در آفریقای جنوبی ، بوتسوانا ، نامیبیا و وسوییس خبر دادند . 
مدیر انجمن دام و طیور گفت : اعمال این عوارض رقابت ناعادلانه از سوی آلمان ، هلند و انگلستان را خنثی میکند . این عوارض جدید در ابتدا از شغل های موجود محافظت کرده و اگر واردکنندگان منابع جایگزین جدیدی را پیدا کنند ، امکان اشتغال زایی برای دولت وجود دارد . 
هم اکنون حدود 130 هزار نفر در مشاغل مرتبط در این صنعت استخدام شده اند . عوارض ضد دامپینگ جدید بر روی واردات 10درصد است . میزان واردات ماهیانه 33000 تن یعنی در حدود 20 درصد بوده است . این عوارض موقت تا دوم ژانویه اعمال شده و تصویب عوارض دائمی به یافته های تحقیقات اخیر بستگی دارد . 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com