نابودی صنعت مرغداری با نام طرح راه اندازی بنگاه های زودبازده

نابودی صنعت مرغداری با نام طرح راه اندازی بنگاه های زودبازده
برخی تصمیمات در دولت گذشته همچون راه اندازی بنگاه های زودبازده و یا هدفمندی یارانه هر چند در راستای  ایجاد فضای مساعد برای فعالیت های اقتصادی بود اما به دلیل عدم کارشناسی و برنامه ریزی درست عاملی برای نابودی تولید شد.
صدور تعداد زیادی پروانه تاسیس مرغداری تحت عنوان راه اندازی و توسعه بنگاه های زود بازده بدون ظرفیت سنجی و شناسایی بازار مصرف یکی از آن نمونه هاست که در سال‌های اخیر نشان داد تولید بدون برنامه ریزی آثار منفی در ادامه حیات یک صنعت داشته و نابودی آن را به همراه دارد.
شهاب مرادی – رئیس سابق هیات مدیره تعاونی مرغداران گوشتی استان کرمانشاه – در گفتگو با ITPNews، اظهار داشت: با توجه به سیاست های غلط دولت گذشته در واگذاری بدون برنامه پروانه های تاسیس مرغداری تحت عنوان بنگاه های زود بازده و عدم حمایت در دولت های قبل و حال، مشکلات متعددی را برای این صنعت به وجود آورده است.
وی ادامه داد: هدفمندی یارانه ها که فاز دوم آن اجرایی نشد نیز از طرح هایی بود که ضربه ای سنگین بر پیکره ی صنعت مرغداری کشور وارد نمود.
مرادی افزود: با تغییر دولت و به روی کار آمدن دولت جدید مرغداران امیدوار بودند که تدبیری برای مشکلات این صنعت اندیشیده شود تا با حذف رانت ها و باندهای مافیایی در سطح کلان کشور از این صنعت حمایت هایی شود.
وی با اشاره به آمار رو به افزایش تعطیلی واحدهای مرغداری، بیان داشت: عدم توجه و نظارت دولت بر کارخانه های جوجه کشی، خوراک دام و کشتارگاه ها، همچنین بی توجهی به برخورد ناعادلانه بانک ها و ادارات دارایی با تولیدکنندگان، واحدهای مرغداری کشور را با خطر تعطیلی  و ورشکستگی مواجه نموده است.
مرادی پیشنهادات خود را برای جبران تصمیمات اشتباه دولت گذشته و حل مشکلات کنونی صنعت چنین برشمرد:
1-    فشار به دولت برای تثبیت قیمت جوجه و جلوگیری از تولید بی برنامه کارخانه های جوجه کشی، نطارت بر کارخانه های خوراک دام جهت تولید محصولات کیفی با قیمت مناسب
2-    حذف شرکت پشتیبانی و یا منفک نمودن آن از جهاد کشاورزی و باز گرداندن آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت
3-    پرداخت یارانه صادرات و برداشتن موانع صادراتی و آسان نمودن کار برای صادرکنندگان
4-    آموزش و ارتقاء دانش مرغداران با دعوت از کارشناسان خارجی
5-    خرید نقدی مرغ توسط شرکت پشتیبانی
6-    کمک به ایجاد تشکل های قوی و مطمئن در سطح منطقه و استان با حضور مدیران قوی در صنف
7-    کمک به تشکیل شرکت های سهامی عام تولید و توزیع توسط مرغداران زیر نظر اتحادیه و شرکت های تعاونی
8-    راه اندازی سایت خبری مرغداران کشور با همراهی تشکل ها
9-    ایجاد گروه فکر از مرغدارن و فعالان نخبه صنف
وی در پایان تصریح کرد: هم اکنون زمان آن است که دولت و فعالان صنعت با اندیشیدن تدابیری لازم از تئوری گرایی بیرون آمده و عمل گرایی را جایگزین کنند در غیر این صورت  ادامه این روند نابودی تولید و وابستگی به کشورهای دیگر را به همراه خواهد داشت.
 
نظرات شما
  •  

    محمد مرغدار گفت : ۹۴/۱۲/۰۱

    خوب دولت قبلی چون می خواست مدیریت جهانی بکنه می خواست ایران برای تمام دنیا تولید کنه. اما این که مرغدارها نابود می وشند خوب بدرک که نابود می شوند مقصر دولت قبلی نیست دولت فعلی است که نمی تونه مدیریت جهانی داشته باشه و ......... این است نتیجه ..........

    پاسخ...
  •  

    محمد از ساری گفت : ۹۴/۱۲/۰۱

    جوجه در بازار زیاد است ومرغدار جوجه ریزی میکند اول مرغ مادر ها جوجه خود را نصف تولید کنند خود به خود قیمت مرغ بالا میرود همیشه تقصیر را گردن مرغدار گوشتی نیندازید بعد شرکت پشتیبانی باید منحل شود تا مرغداران جان تازه ای بگیرند

    پاسخ...
  •  

    سکینه صبور کارشناس ارشد تغذیه طیورو مرغدار گفت : ۹۴/۱۲/۰۲

    فقط شعار می دهید و مرغدارها را به حال خود رها کردید. اینهمه ضرر چطوری جبران کنیم. اخراج کارگرها گناهش گردن چه کسی است؟

    پاسخ...
  •  

    مرغدار ورشکسته گفت : ۹۴/۱۲/۰۵

    نظر بعضی از دوستان خیلی عجیبه . اینکه فک میکنن دولت باید مجوز نمیداده یا الان واسه تولید زیاد بازار درست کنه خیلی خنده داره . شاید فک میکنن اگه سامسونگ و ال جی هم بیشتر از مصرف لوازم خانگی تولید کنن و ضرر کنن دو روز دیگه باید طلبکار بشن که چرا دولت به ما مجوز داده شرکتامونو بیشتر کنیم یا توقع داشته باشن دولت اضافه تولیدشونو بخره یا براشون صادرشون کنه به کره مریخ . دوستان این کار شخصیه خودمون باید فکر اول و اخرش بودیم . شاید یکی گفت بیوفتید تو چاه ما خودمون باید عاقل میبودیم.

    پاسخ...
  •  

    محمدمرغدار گفت : ۹۴/۱۲/۰۸

    بخور بخور کاری نمی تونیم انجام بدیم انهایی که بالا نشستن برایی ما فکر نمکنن من خودم بالایی 6 دوره زر دادم چقدر قدرت دارم مر غداریمو خالی گذاشتم 50هزار راسی است

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com