نا کافی بودن سقف میزان خسارت پرداختی به دام‌های سنگین، سبک و طیور

نا کافی بودن سقف میزان خسارت پرداختی به دام‌های سنگین، سبک و طیور

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: همه مطالبات دامداران و کشتارگاه‌های استان از بابت خسارت حذف لاشه‌های مریض و ضبط و معدوم شده در سال گذشته پرداخت شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر مسعود محمدیان افزود: با اشاره به گسترش نظارت بر فعالیت‌های این بخش اضافه کرد: با افزایش نظارت و ثبت دقیق لاشه‌های حذفی و مریض و میزان کشتارگاه، درآمدهای ناشی از این افزایش یافت و غرامت قابل پرداخت با فاصله‌های زمانی مناسب پرداخت شد.
وی تصریح کرد: براساس بند الف تبصره 3 قانون بودجه سال 86 و به منظور کمک به بهداشت عمومی، جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام و جبران بخشی از زیان وارد شده به صاحبان لاشه‌های مریض، ضبط و معدوم شده در کشتارگاه‌ها، به ازای کشتار هر راس دام سنگین، سبک و هر قطعه طیور به ترتیب 10 هزار، یک هزار و 200و 55 ریال از طریق صاحبان کشتارگاه‌ها دریافت و صرفا برای جبران بخشی از زیان وارد شده به صاحبان لاشه مریض، معدوم شده از طریق ادارات دامپزشکی پرداخت می‌شود.
محمدیان در عین حال سقف میزان خسارت پرداختی به دام‌های سنگین، سبک و طیور را ناکافی دانست و گفت: سال گذشته بالغ بر دو میلیارد و 470 میلیون ریال از بابت حذف لاشه‌های مریض، ضبطی و حذفی در ارتباط حذف 754 لاشه دام سنگین، یک هزار و 165 لاشه دام سبک و 90 هزار و 141 قطعه طیور به دامداران و کشتارگاه‌های استان پرداخت شده است.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: نرخ پرداخت خسارت به راس دام سنگین و سبک یا هر قطعه طیور براساس قانون مصوب تعیین می‌شود

 
کلمات کلیدی خسارت
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com