نا آشنایی مردم و ارگان‌ها با وظایف دامپزشکی از مشکلات دامپزشکی است

نا آشنایی مردم و ارگان‌ها با وظایف دامپزشکی از مشکلات دامپزشکی است

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: نشناختن اهمیت و وظایف دامپزشکی توسط مردم و ارگان‌های مختلف از مهم‌ترین مشکلات حوزه دامپزشکی است.
روزبه شباک امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: متاسفانه اکثر مردم فکر می‌کنند که فعالیت دامپزشکی تنها مربوط به درمان و واکسیناسیون دام‌ها است، در حالی که فعالیت‌های دامپزشکی حجم گسترده‌ای از وظایف در حیطه‌های مختلف را شامل می‌شود.
وی با بیان اینکه بخش مهمی از وظایف حرفه دامپزشکی مربوط به تامین سلامت عمومی جامعه است، تصریح کرد: به غیر از مبارزه با بیماری‌های مشترک که درصد قابل توجهی از فعالیت‌های دامپزشکی را به خود اختصاص می‌دهد، تامین سلامت مواد غذایی نیز که نقش موثری در سلامت و اقتصاد جامعه ایفا می‌کند، بر عهده این سازمان است.
رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور استان مرکزی با اشاره به نقش رسانه‌های جمعی در اطلاع‌رسانی به مردم خاطرنشان کرد: دامپزشکی وظایف بسیار خطیر و حساسی را بر عهده دارد که می‌توان با اطلاع‌رسانی مردم این سازمان را در اجرای هر چه بهتر وظایف یاری رساند.
شباک در بخش دیگری از سخنان خود درباره مشکلات دامپزشکی افزود: کمبود کارشناس و عدم جذب آن با توجه به کوچک کردن بدنه دولت و بازنشسته شدن تعدادی از کارشناسان طی سال‌های گذشته یکی از عمده‌ترین مشکلات دامپزشکی است.
وی تصریح کرد: از آنجا که نظارت بهداشتی از اهمیت بسزایی برخوردار است کوچک‌ کردن بدنه دولت در بخش دامپزشکی موجب کاهش نظارت‌ها شده که این امر سلامت عمومی جامعه را به مخاطره می‌اندازد.
رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به نقش بخش خصوصی در فعالیت‌های دامپزشکی اظهار داشت: از آنجا که بخش خصوصی وابسته به جریان‌ خاصی نیست به خوبی می‌تواند یاری‌گر دولت در بخش دامپزشکی باشد که می‌توان از طریق تقویت و تجهیز آزمایشگاه‌ها بخش خصوصی را یاری کرد.

 
کلمات کلیدی مشکلات دامپزشکی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com