می‌گویند تولید کنید مازادتان را می‌خریم، اما اقدامی نمی‌شود

می‌گویند تولید کنید مازادتان را می‌خریم، اما اقدامی نمی‌شود

رییس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه با انتقاد از نبود اطمینان و امنیت در بازار تولید، گفت: دلیل بالا بودن قیمت جوجه و مرغ، بالا بودن هزینه‌های تمام شده و نامناسب بودن زیرساخت‌های اقتصادی است در صورتی که تولیدکنندگان به دلیل بالا بودن قیمت، جریمه و تهدید به واردات می‌شوند.
غلامعلی فارغی ـ در گفت‌وگو با خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: علیرغم اینکه قیمت مرغ بالاست و بازار خوبی دارد، بازار جوجه یکروزه قیمت و ثبات مناسبی ندارد و پایین‌تر از هزینه تمام شده به فروش می‌رسد و در حالی که از سوی وزارت جهاد کشاورزی به تولیدکنندگان وعده داده شده که تولید کنید مازاد تولیدتان خریداری می‌شود، هیچ اقدامی نمی‌شود.
فارغی افزود: با توجه به اینکه از ابتدای سال هیچ نقدینگی به این صنعت تزریق نشده، نقدینگی از بازار آزاد و با سود بالا تهیه می‌شود که باعث افزایش قیمت‌ها شده است. از سوی دیگر مرغداران به دلیل بدهی به بانک‌ها، نمی‌توانند تسهیلات دریافت کنند.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه با انتقاد از نادرست بودن ساختار صنعت مرغداری، اظهار کرد: بخش خصوصی به تنهایی قادر به اصلاح آن نیست و باید این اقدامات با حمایت بخش دولتی صورت گیرد.
وی معتقد است: با توجه به اینکه صنعت مرغداری در تمام سطوح (جوجه‌کشی، کشتارگاهی، مرغ گوشتی، مرغ اجداد، مرغ مادر و ...) با نیمی از ظرفیتشان فعالیت می‌کنند باید به جای طرح‌های زودبازده و رشد صنعت برای توسعه صنعت، تسهیلات بهسازی و بازسازی به واحدهای موجود پرداخت شود که باعث افزایش بهره‌وری از 20 درصد به 80 درصد، افزایش بازدهی سرمایه و ایجاد اشتغال خواهد شد.
فارغی میزان جوجه‌ریزی برای ماه رمضان را 80 تا 82 میلیون قطعه عنوان و خاطرنشان کرد: هر قطعه جوجه ماه رمضان کمتر از 320 تومان فروخته شده اما گوشت آن به دلیل افزایش تقاضا گران است که تا اواسط ماه رمضان متعادل می‌شود.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه در پاسخ به اینکه علیرغم مقرون به صرفه نبودن چرا تولید ادامه دارند؟ گفت: وعده‌هایی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به تولیدکنندگان داده می‌شود که به بهبود بازار امیدوار می‌شوند اما وعده‌ها اجرایی نمی‌شود از سوی دیگر با توجه به نوع و شرایط تولید این بخش نمی‌توان یکباره تولید را کم کرد و این امر تدریجی باید صورت بگیرد که از اردیبهشت ماه میزان جوجه‌ریزی روبه کاهش است که میزان کاهش تا پایان سال مشخص می‌شود.

 
کلمات کلیدی خرید تضمينی مازاد
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com