میزان مصرف سرانه‌ گوشت قرمز در کشور حدود 10 کیلوگرم است

میزان مصرف سرانه‌ گوشت قرمز در کشور حدود 10 کیلوگرم است

محمدرضا ملاصالحی امروز در گفت‌وگو با فارس در آمل در مورد برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در زمینه افزایش میزان مصرفی شیر و گوشت در بین مردم بیان کرد: هم‌اکنون 8 میلیون و 800 هزار تن شیر در کشور تولید می‌شود که با این وجود تولید سرانه ما 113 کیلوگرم است که مصرف سرانه تفاوت‌های جزیی با تولید سرانه داشته و بخشی از آن در قالب فرآورده لبنی صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه سعی داریم در آینده این میزان را به 12/5 میلیون تن برسانیم تصریح کرد: در زمینه تولید گوشت قرمز هم 783 هزار تن تولید را شاهد هستیم که مصرف سرانه در این بخش حدود 10/5 کیلوگرم است هر چند بخشی از آن صادر شده و مقداری هم واردات به داخل کشور داریم.
رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی میزان مصرف سرانه‌ گوشت قرمز در کشور را حدود 10 کیلوگرم عنوان کرد و افزود: بیش از 50 درصد این میزان گوشت گاو بوده و حدود 46 درصد هم گوشت گوسفندی را شامل می‌شود.
وی بیان کرد: از میزان 8 میلیون و 800 هزار تن تولید شیر کشور حدود 600 هزار تن از محل دام سبک همانند گوسفند و بز بوده و بقیه تولیدات شیر به گاو اختصاص می‌یابد.
ملاصالحی در مورد هدف‌گیری وزارت جهاد کشاورزی برای مصرف سرانه شیر بیان کرد: هدف‌مان این بوده که مصرف سرانه شیر را به رقم توصیه شده بهداشت جهانی که 160 کیلوگرم به ازای هر نفر در سال است برسانیم.
وی با بیان اینکه لازمه این مهم آن است که به رقم بالای 12 و نیم میلیون تن تولید شیر در سال دست پیدا کنیم، هر چند زیرساخت‌های لازم در این بین فراهم بوده و به راحتی قابل دست‌یابی است ادامه داد: این زیرساخت‌ها به مواردی همانند فیزیک دام و مکان‌هایی همانند دامداری بوده که مهیا است و در ادامه به تلاش مسئولان و دامداران برمی‌گردد.
وی با اعلام اینکه هم‌اکنون 11 مرکز تولید اسپرم در کشور وجود دارند، تصریح کرد: ایستگاه تخصصی تولید، انجماد اسپرم و اصلاح نژاد گاوهای دومنظوره سیمنتال در آمل یازدهمین و آخرین مرکز تولید اسپرم کشور بوده که دومین مرکز تولید و انجماد اسپرم با فعالیت بخش خصوصی است.
ملاصالحی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در کشور توان تولید 6/5 میلیون دز اسپرم را در سال داریم که این بخش قابلیت صادرات به کشورهای مختلف وجود دارد.
وی در پایان گفت: حدود 3 میلیون دز تولید اسرم کشور میزان مصرف داخلی است که سعی داریم این میزان در بخش‌های مختلف افزایش یابد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com