میزان خرید دولت پاسخگوی مازاد مرغ تولید شده نیست

میزان خرید دولت پاسخگوی مازاد مرغ تولید شده نیست
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی گفت:در شرایطی که مازاد تولید و عرضه مرغ وجود دارد، شنیده‌ها حاکی از آن است که بخشی از مرغ ثبت سفارش شده طی ماه های اخیر نیز به زودی وارد کشور شده و در بازار عرضه خواهد شد.
محمد یوسفی با اشاره به افزایش خرید مرغ از تولیدکنندگان توسط دولت افزود: متاسفانه تولید مازاد مرغ آنقدر زیاد است که میزان خرید کنونی به هیچ عنوان کافی نیست. در حال حاضر براساس آمار ارائه شده روزانه حدود 500 تن مرغ توسط شرکت پشتیبانی و امور دام از کشتارگاه‌ها خریداری می‌شود اما در شرایط فعلی باتوجه به حجم بالای انباشتگی تولیدات، میزان خرید باید به حدود هزار تن در روز برسد.
وی افزود: در حال حاضر به دنبال انعقاد قرارداد با تعدادی از کشتارگاه‌ها برای سرعت بخشیدن به جمع آوری مرغ از مرغداری‌ها هستیم. در این خصوص باید سازوکار همکاری کشتارگاه‌ها با تولیدکنندگان فراهم شود.
یوسفی به افزایش قیمت خرید مرغ نیز اشاره کرد و گفت: مدتی است که قیمت خرید مرغ توسط دولت به منظور حمایت از تولیدکنندگان مقداری افزایش یافته، اما باتوجه به حجم بالای مازاد محصول، خرید با قیمت 3050 تومان نیز برای مرغداران به صرفه نیست.
رئیس اتحادیه مرغداران در خصوص واردات مرغ به کشور نیز اعلام کرد: در شرایطی که مازاد تولید و عرضه وجود دارد، مجوزهایی برای واردات صورت گرفته است. شنیده‌ها حاکی از آن است که بخشی از مرغ ثبت سفارش شده طی ماه های اخیر نیز به زودی وارد کشور شده و در بازار عرضه خواهد شد.

 
نظرات شما
  •  

    مهندس خنیفر گفت : ۹۰/۰۷/۰۴

    سلام بعد از 30 سال مرغدار بودن این خبر زیاد هم بد نبود انگار فراموش کردیم که واردات گوشت + بالا رفتن قیمت سوخت + نوسان شدید قیمت بازار و ........
    چون می گذرد هیچ نمی توان گفت باشد که هیچ کس شرمنده خدا نشه

    پاسخ...
  •  

    علي گفت : ۹۰/۰۷/۰۵

    با سياستهاي نادرست و غير كارشناسي و صدور بيش از اندازه پروانه مرغداري و واردات مرغ صنعت فوق كاملا ً در حال از بين رفتن ميباشد. خواهشن اين صنعت را در يابيد.

    پاسخ...
  •  

    بي نام گفت : ۹۰/۰۷/۰۵

    گويا بايد حسرت روزهاي مشابه سال گذشته رو بخوريم که جوجه 1200 تومن بود ولي مرغ رو ميبردن! فراواني جوجه و پايين بودن قيمت آن باعث مازاد توليد شد. واردات هم که از واجبات است.
    براي صنعت مرغداري بايد گفت انا لله و انا اليه راجعون

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com