میانگین قیمت گوشت مرغ در کشور حدود 6700 تومان

میانگین قیمت گوشت مرغ در کشور حدود 6700 تومان
سخنگوی ستاد تنظیم بازار میانگین قیمت گوشت مرغ را در کشور حدود 6700 تومان در هر کیلوگرم اعلام کرد و گفت : خوراک طیور حدود 60 درصد هزینه تمام شده تولید گوشت مرغ را تشکیل می دهد.
علی اکبر پورکاوه با بیان اینکه سایر هزینه ها شامل اب و برق متاثر از سیاست های پولی و مالی و قانون بودجه است ، افزود : سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با لحاظ کردن همه هزینه های تولید گوشت مرغ و منافع بخش تولید و مصرف ، قیمت مرغ مصرفی را اعلام می کند.
وی با اشاره به اینکه قیمت فعلی گوشت مرغ در بازار بر اساس اعلام سازمان حمایت و میانگین قیمت کشور 6600 تا 6700 تومان در هر کیلوگرم است ، گفت : قیمت گوشت مرغ در برخی استانها که عمدتا تولید کننده نیستند و نیاز مصرفی خود را از سایر استان ها تامین می کنند ، اندکی بیشتر است.
پورکاوه همچنین به حذف ارز مرجع از تیر امسال اشاره کرد و افزود : گمانه زنی ها و اظهار نظرهایی که در مورد قیمت مرغ مطرح می شود کارشناسی شده نیست و کمیته تخصصی که در سازمان حمایت با هدف تامین منافع هر دوگروه تولید مصرف تشکیل شده است ، اعلام نظر می کند.
وی گفت : بهای نهاده های تولید در شرایط کنونی در حداقل قیمت قرار دارد و با توجه به ثبات نسبی و کاهش قیمت ارز نباید شاهد افزایش قابل ملاحظه قیمت ها ان گونه که تولید کنندگان در رسانه ها مطرح می کنند باشیم.
پورکاوه افزود : در روزهای اینده قیمت تمام شده گوشت مرغ در کشتارگاه تعیین می شود و سازمان حمایت دستور خرید ان را به شرکت پشتیبانی امور دام ابلاغ می کند.
وی همچنین در پاسخ به برخی اظهارات در خصوص افزایش قیمت شیرخام و مواد لبنی گفت : افزایش قیمت نهاده ها در تولید شیرخام و مواد لبنی انگونه که در تولید گوشت مرغ موثر است تاثیری ندارد چرا که بخشی از نهاده های تولید شیر و مواد لبنی در داخل کشور تولید می شود و خرداد امسال نیز قیمت شیرخام و مواد لبنی افزایش یافته است.
پورکاوه اظهار داشت : در صورت تغییر هزینه های تولید در نیمه دوم سال این موضوع در کمیته کارشناسی سازمان حمایت بررسی و تصمیم گیری می شود.
وی افزود : باتوجه به تک نرخی شدن ارز و داخلی بودن بخشی از نهاده های تولید محصولات دامی و نیز رقابت سالمی که میان واحدهای تولیدی در نتیجه شفافیت نرخ ارز ایجاد شده است ، نباید شاهد افزایش قابل توجه قیمت شیرخام و مواد لبنی در نیمه دوم سال باشیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com