مکمل های غذایی طیور در کشور تولید می شود

مکمل های غذایی طیور در کشور تولید می شود
طرح تولید مکمل های غذایی طیور در منطقه شازند اراک و شهرک صنعتی کاسپین قزوین در آینده نزدیک راه اندازی می‌شود.
به گزارش موج، کیانوش دقیقی مدیرعامل شرکت گسترش صنعت علوم زیستی (لیدکو) وابسته به سازمان گسترش، با اعلام این خبر افزود: متیونین و لیزین از مهمترین مکمل های غذایی طیور در کشور محسوب می شوند که با توجه به تولید سالانه بیش از 8.5 میلیون قطعه مرغ گوشتی در کشور، سالانه میلیاردها ریال صرف واردات آنها می گردد.
وی اظهار داشت: این دو اسید آمینه برای بهبود رشد طیور و افزایش ایمنی آنها در مقابل عوامل بیماریزا مورد استفاده گسترده پرورش دهندگان طیور قرار می گیرد که با تولید آنها در داخل کشور از واردات این مکملها بی نیاز خواهیم شد.
این مقام مسئول همچنین خبرداد: طرح تولید اسید آمینه متیونین در منطقه شازند اراک با مشارکت بخش خصوصی در حال اجرا می باشد و طرح تولید اسید آمینه لیزین نیز جهت اجرا در شهرک صنعتی کاسپین در دستور کار همین مجموعه قرار دارد که این طرح به صورت پایلوت اجرا شده و روند اجرای طرح صنعتی آن در حال پیگیری است.
دقیقی خاطر نشان کرد: طرح تولید مواد موثره دارویی با مشارکت بخش خصوصی هم اکنون در شرکت لیدکو در دست بررسی است که اجرای آن می تواند کمک شایانی به جلوگیری از خروج ارز نموده و بخشی از نیاز کشور به مواد موثره دارویی را برطرف سازد.
وی همچنین از بررسی طرح تولید بتاکاروتن از جلبکهای تک‌سلولی در سازمان گسترش خبرداد و افزود: این طرح با همکاری جمعی از اساتید دانشگاه ارائه شده و در صورت تصویب، سازمان گسترش در آن سرمایه گذاری خواهد کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com