مکانیزم سیاست‌گذاری تولیدکنندگان مرغ نیازمند اصلاح است

مکانیزم سیاست‌گذاری تولیدکنندگان مرغ نیازمند اصلاح است

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گیلان با بیان اینکه قیمت مرغ در کشورمان بسیار ارزان است، گفت: مکانیزم سیاست‌گذاری تولیدکنندگان مرغ نیازمند اصلاح است.
حبیب‌ اسدالله‌نژاد امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در رشت افزود: نادیده گرفتن صرفه اقتصادی تولیدکنندگان مرغ و تلاش برای پایین نگه‌داشتن قیمت مرغ به هر نحو ممکن، مسئله‌ای است که توسط وزارت بازرگانی دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: اگر حاصل این سیاست در روزهای آینده کاهش قیمت مرغ باشد اندک توان تولید نیز از مرغداران گرفته خواهد شد.
اسدالله‌نژاد با اشاره به اصرار بازرگانی به تشکل‌ها و دادن برخی امیتازها به تعدادی از کشتارگاه‌ها و عوامل برای فروش مرغ گرم به قیمت 2 هزار و 200 تومان به بازرگانی و 2 هزار و 450 تومان در مغازه‌ها اظهار داشت: مسئله بالا بودن قیمت مرغ و گرانی دو مقوله جدا از هم هستند.
وی افزود: با توجه به قیمت تمام شده هر کیلو مرغ که در حال حاضر حدود یک هزار و 900 تومان است باید بگوییم که مرغ گران نیست و مرغداران در حال ضرر و زیان هستند در حالی که سیاست‌های درست دولت می‌تواند علاوه بر کاهش قیمت تمام شده، جلوی زیان را نیز بگیرد.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گیلان با بیان اینکه مکانیزم سیاست‌گذاری برای تولیدکنندگان نیازمند اصلاح است، خاطرنشان کرد: وزارت بازرگانی که جدیدا مسئولیت تنظیم بازار را هم بر عهده گرفته است، متاسفانه سیاست رقابت با صنعت مرغداری را در پیش گرفته و این پذیرفته نیست که به صرف جلب رضایت مصرف‌کننده به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مرغداران از جیب خالی خود به مردم یارانه بدهند.
وی اضافه کرد: سیاست بازرگانی سیاست پرداخت یارانه از جیب تولیدکننده است و این در هیچ جای دنیا مرسوم نیست.
اسدالله‌نژاد با اشاره به اینکه قیمت متوسط مرغ در بازارهای جهانی حدود 25 درصد بالاتر و قیمت تمام شده آن حدود 20 درصد پایین‌تر از کشورمان است، اظهار داشت: این امر نشان‌دهنده وضعیت بد تولیدکنندگان داخلی و ارزانی مرغ در کشورمان است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com